אירוע מוזר התרחש בהולנד, כאשר רכבת סטתה ממסלולה, שהיה על גשר, ודהרה במהירות חסרת שליטה אל עבר פסל ענקי של שתי זנבות לוויתן בגובה של 25 מטרים. הרכבת יצאה מתחנת המטרו בעיר ספיקניס, ובמקום לצלול פנימה אל הנחל שזורם מתחת לגשר, היא נשארה תלויה באוויר על הפסל, שנשאר חזק במקומו. 

רכבת שאיבדה שליטה נתקעה על פסל של זנב לוויתן בהולנד (צילום: רויטרס)

כאשר האירוע קרה, לא היו נוסעים על הרכבת מלבד הנהג, שלא נפגע מהתקרית והיה המום מההתרחשות הבלתי נתפסת. בתמונות אפשר לראות כיצד הרכבת דילגה על מעקה המעצור של המסילה והמשיכה את דרכה, עד שנעצרה לבסוף על הפסל. כתוצאה מהתאונה, התושבת של הרכבת נקרעה לחלוטין וחלונותיה האחוריים נופצו פנימה. 

"רכבת המטרו ירדה מהפסים ונחתה על אנדרטה בשם "Saved by the Whale's Lale", סיפרה קרלי גורטר, נציגה מרשות הבטיחות האזורית. והוסיפה כי בגלל שהפסל היה במקומו, הנהג ניצל ולא שקע אל הנהר ובכך, מותו נמנע. מיד אחרי האירוע, הנהג חולץ מהרכבת ונלקח לחקירה. כמו כן, סיבת ההתרסקות עדיין לא ידועה. בימים אלו, הרשויות המקומיות עובדות על הסרת הרכבת מהפסל ופתיחת התחנה מחדש. 

רכבת נתקעה על פסל של זנב לוויתן (צילום: רויטרס)
רכבת נתקעה על פסל של זנב לוויתן (צילום: רויטרס)

דובר המשטרה המקומית סיפר לתקשורת בהולנד כי האירוע הוא אירוני יותר מכפי שנראה. לדבריו, יצירת האומנות עליה הרכבת נחה נקראת "להציל את זנב הלוויתן" ובה יש שתי זנבות שתוכננו להראות כאילו הם בולטים מחוץ למים. הפסל, שנבנה 20 שנה קודמת לכן הוקם דווקא במיקום זה על מנת להעביר את המסר שיש לשמור על הלווייתנים וחיות המים. אך במקרה הזה, הפסל הוא זה ששמר על נהג הרכבת.

צוותי החילוץ שהגיעו לסייע לרכבת התקועה (צילום: רויטרס)
צוותי החילוץ שהגיעו לסייע לרכבת התקועה (צילום: רויטרס)

על מנת לחלץ את הרכבת, צוות המומחים וביניהם אדריכל הפסל, מרטן סטרויס, התגייסו למשימה. סטרויס אמר: "יש מספר בעיות שאנו מתמודדים איתן כרגע, הראשונה היא שיש מים סביב הפסל ולכן מנוף לא יוכל להגיע לשם. והשנייה, היא מזג האוויר והרוח שמקשים על התהליך". בנוסף, סטרויס סיפר כי הוא מתרשם מאוד מהיכולת של הפסל לשאת את משקל הרכבת וציין כי יש לנהג הרכבת מזל גדול שלא פגע בזנב השני, שכן הוא גבוה יותר ולכן הסיפור היה יכול להיגמר אחרת לגמרי. לבסוף, סטרויס סיכם כי רכבת המטרו שנשענת על הפסל היא יצירת אומנות בפני עצמה. "מעולם לא יכולתי לדמיין את הפסל שלי כך", אמר האדריכל לערוץ התקשורת NOS ההולנדי.