ביום שישי האחרון התרחשה רעידת אדמה בעוצמה 7 בסולם ריכטר בעיר איזמיר שבטורקיה, ועד כה נהרגו בעקבותיה כ-102 בני אדם, כאשר אלף נוספים נפצעו ונותרו ללא קורת גג. אך סיפורה של ילדה אחת בת 3 הותיר את כל העולם בהלם, אחרי שהיא שרדה מתחת להריסות כ-91 שעות ללא אוכל או מים. בתיעוד מהאירוע, אפשר לראות את צוותי החילוץ מצילים את הילדה הקטנה מבין שאריות הבניין שהתמוטט מעוצמת רעידת האדמה. 

תיעוד הטיפול הרפואי שקיבלה בת ה-3 אחרי שחולצה בין ההריסות (צילום: רשתות ערביות)

בת ה-3, בשם איידה גזגין, הצליחה להחזיק מעמד מתחת לבטון ההרוס ולצעוק לעזרה, כך המחלצים מצאו אותה והחלו לנסות לחלץ אותה. לבסוף, הם הצליחו להוציא אותה מתחת לקיר בעזרת אלונקה ולהוביל אותה אל בית החולים לקבלת טיפול רפואי. למרות שהייתה במשך 91 שעות ללא אוכל או מים, גזגין הייתה נראית בריאה להפליא, כך על פי הדיווחים ברשתות התקשורת הערביות, שהפיצו מאוחר יותר גם את תיעוד ההחלמה שלה. הילדה סבלה מעט מחבלות חיצוניות, אך לא היה זכר לדימום פנימי, כך נמסר מבית החולים.
צפו בתיעוד החילוץ של איידה גזגין - בת ה-3 שנלכדה מתחת להריסות:

אחמט צ'ליק, מחלץ שנכח באירוע והיה מבין אלו שמצאו את הילדה בחיים, סיפר לתקשורת כי המקרה היה אמוציונאלי ומרגש. לדבריו, "כשהיא ראתה אותנו היא רק רצתה מים. דיברנו כבר מהשנייה הראשונה והיא הייתה גיבורה אמיתית". מחלץ נוסף העיד כי הוא שמע קריאות לעזרה וכשהתקרב הוא ראה ידה של גזגין מנופפת. הוא הוסיף ואמר כי היא ישר שיתפה פעולה ונתנה למחלצים את שמה. ראש עיריית איזמיר, טונק סויר, צייץ בעמוד הטוויטר שלו וכתב: "היינו עדים לנס בשעה ה-91. לצד הכאב הגדול שחווינו, יש לנו גם את השמחה הזו". 

בת ה-3 אחרי שניצלה ברעידת האדמה  (צילום: רשתות ערביות)
בת ה-3 אחרי שניצלה ברעידת האדמה (צילום: רשתות ערביות)