ילד בן 12 נמצא מת בחדרו בצי'לה, אחרי שהשתתף באתגר טיקטוק מזעזע שנקרא "אתגר ההתאבדות". הצעיר, שהגיע למצב של דיכאון חמור בעקבות הסגר שנגרם עם התפרצות נגיף הקורונה, החל לפנות לרשתות החברתיות במטרה לשקם את מצב הרוח והביטחון העצמי שלו. אך בצער רב, הרשת סחפה את הנער פנימה וגרמה לו לבצע משימת התאבדות חולנית שהביאה למותו הטרגי. 

גופתו של הצעיר, קולברט מונוז, אותרה על ידי הוריו, לואיס וקטיוסקה, בחדר השינה שלו בביתם, כאשר לידו הונח מחשב הנייד שלו שהיה פתוח עם שעון עצר על המסך. פרט זה עורר את החשד אצל הוריו והמשטרה המקומית כי ייתכן והוא ניסה להספיק להשלים אתגר כלשהו, שהסתיים באסון נוראי. על פי הרשויות המקומיות במדינה, הדרך בה מת מונוז הצעיר הצביעה על התאבדות, אך האבחנה טרם אושרה על ידי החוקרים, שעד כתיבת שורות אלו, טרם סיימו לחקור את הטלפון שלו. 

הוריו של מונוז, הילד שמת באתגר טיקטוק (צילום: רשתות חברתיות)
הוריו של מונוז, הילד שמת באתגר טיקטוק (צילום: רשתות חברתיות)

בראיון שקיימה אמו של מונוז, קטיוסקה, בטלוויזיה הצ'יליאנית, היא העידה כי תקופת הקורונה הייתה קשה מאוד לבנה, בעקבותיה הוא פנה לרשת החברתית. לדבריה, בנה "נאחז" בעולמו הווירטואלי, אך עם זאת, היה מודע לסכנות שברשת ונהג לכנות את יצרי האתגרים כאכזריים. "אני שונאת את הרשתות החברתיות היום, אך בעזרתן אני יכולה להיאחז כעת בימים בהם בני היה חי. לכן אני נלחמת בעתיד, אך הוא בלתי נמנע", אמרה אמו קטיוסקה. 

אביו הוסיף בראיון כי בנו שאף להתפרסם בזכות המדיה החברתית ובעיקר דרך אפליקציית הטיקטוק, שלבסוף, גדעה את חייו. הוא גם השווה את האפליקציה לכלי נשק ואמר: "לתת לילדינו פלאפון, זה כמו לתת להם אקדח ללא כדורים, שהם מטעינים בתחמושת בתוך כל האפליקציות האלו". את הראיון אביו במסר של דאגה לעתיד הילדים והסכנות שברשת, הוא אמר: "לכל ההורים, בואו נדאג יותר לילדים שלנו. אל תאפשרו להם להיות יותר מידי זמן ברשת ואל תתנו להם טלפונים ניידים בגיל צעיר, רק כדי שאתם תהיו רגועים יותר ותשתחררו מאחריות".

אתגר ההתאבדות, המכונה גם "הלוויתן הכחול", היא תופעת רשת חברתית שהופצה לראשונה בשנת 2016. על פי הדיווחים, המשחק מורכב מסדרה של משימות שהוקצו לשחקנים על ידי מנהלי המשחק, לתקופה של 50 ימים, כאשר האתגר האחרון מחייב את השחקן לבצע התאבדות.