פרשת היעלמותה של מורה בבית ספר יסודי באינדונזיה נפתרה לאחר ששרברב מקומי, שביצע עבודות תשתית במערכת מי השתייה של אחד הבתים באזור, מצא בתוך בור המים את גופתה העירומה של המורה. השרברב טען כי הוא ראה בועות בזמן שתיקן את התשתית, לפני שגופתה של המורה, אתיקוטל מאהיה, בת ה-28, צפה מעל המים.

תיעוד החילוץ של המורה שנרצחה מבור הביוב (צילום: מתוך פייסבוק)

לפני שנמצאה גופתה של מאהיה, מקורביה העידו כי היא נעדרה במשך 26 שעות. כאשר השרברב הגיע לתקן את מערכת המים, הוא לא תיאר לעצמו שהבעיה תהיה גופתה של מורה צעירה. מיד כשנמצאה הגופה, אנשי כוחות ההצלה הוזעקו למקום וחילצו את הגופה דרך פתח הביוב. וכך, פרשת ההיעלמות של המורה, שהייתה אם לשתיים, הפכה לפרשת רצח מסתורית. 

תחילה, בני משפחתה של מאהיה טענו כי הם ראו אותה לאחרונה בחגיגות המלווד א-נבי (לידת הנביא מוחמד) שנערכו ביום ראשון האחרון, וסברו כי ייתכן והיא נתקלה בשודדים בדרכה חזרה הביתה, שביצעו את הרצח המזעזע. אך החוקרים הבינו כי מדובר בתעלומה מעניינת אף יותר והחלו לנסות להתחקות אחר הטלפון הנייד שלה.

אתיקוטל מאהיה, המורה שנרצחה וגופתה הושלכה לביוב (צילום: רשתות חברתיות)
אתיקוטל מאהיה, המורה שנרצחה וגופתה הושלכה לביוב (צילום: רשתות חברתיות)

אחרי שאספו את המידע מהטלפון ואספו את הראיות מפתח הביוב אליו נזרקה לאחר מותה, השוטרים הצליחו לפענח – הרוצח הוא בעלה. בעקבות שיתוף פעולה בין משטרת סיבינונג ולבין משטרת בוגר שסמוכות זו לזו, אותר בן זוגה הרוצח, המכונה בראשי תיבות K.A, בזמן שהיה בחנות ונעצר במקום. 

מהחקירה עלה כי הבעל רצח את אשתו במטבח ביתם לאחר שהתפתח עימות בין השניים. לאחר מכן, הוא רצה להיפטר מהראיות והשליך את גופתה המדממת עירומה אל פתח הביוב בשכונה. בימים אלו, בן זוגה עצור ובקרוב עתיד להתקיים דיון משפטי שיקבע את העונש שיקבל על הרצח המחריד שביצע.