בעקבות בן משפחה, שדיווח לרשויות בספרד כי לא ראה את אחייניתו במשך כמעט שני עשורים, התגלה כי האישה, בת ה-47, בילתה את כל 18 השנים האחרונות כשהיא נעולה בין ארבעה קירות שחלקה עם אמה ואחותה. השתיים נעלו אותה בביתם ומנעו ממנה לצאת במשך שנים וכתוצאה מכך, שרירי הרגליים שלה התנוונו והיא לא יכולה ללכת. 

אחרי שהדוד דיווח למשטרה על ההיעדרות החריגה של אחייניתו, ששמה לא פורסם, השוטרים במחלקת הרצח במלאגה שבדרום ספרד, לקחו על עצמם את המשימה למצוא את הנעדרת. כבר בתחילת החקירה הם גילו כי האישה לא חידשה את תעודת הזהות שלה כמעט 20 שנה, ובנוסף, הם לא מצאו כל רישום של הנעדרת במשרדי הפנים  או רישומי בתי החולים והמרפאות של המדינה. לאחר שקרוביה סירבו לשתף פעולה עם המשטרה, הוחלט להוציא צו חיפוש בבית המשפחה. 

דובר המשטרה אמר בהצהרה: "השוטרים שהגיעו אל הבית מצאו אישה בת 47, שבילתה את 18 וחצי השנים האחרונות בביתם בעיר מלאגה. דווח כי היא נעדרת על ידי דוד שלה שאמר כי לא ראה את אחייניתו כמעט שני עשורים. לאורך כל התקופה, לא היה אף רישום ציבורי בנוגע לתנועותיה וחידוש תעודת הזהות האחרון שלה התרחש בשנת 2001". לאחר מכן הוא הוסיף בהצהרה כי כאשר היא נמצאה, שרירי הרגליים שלה נשחקו כתוצאה מהיעדר פעילות גופנית, שמנעה ממנה ללכת כרגיל כאשר השוטרים מצאו אותה. 

לאחר מכן הוא סיפר כי האישה התגוררה בביתה עם אמה ואחותה, שהייתה בערך באותו הגיל, והן היו יוצאות רק לעיתים רחוקות ודאגו להזמין את הקניות שלהן לביתן. לבסוף, המשטרה החליטה לפרוץ אל ביתן מחשש לחייה של הנעדרת, אחרי שכל ניסיונות לגרום לאמה להכניס את השוטרים אל הבית נכשלו. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, שלושת בנות המשפחה נלקחו לבית החולים לבדיקות רפואיות.