"עולם בת הים" הוא עולם קסום בו כל אחד ואחת יכולים ברגע לשים על עצמם את הסנפיר ולשחות במעמקים כמו בת הים הקטנה. אך הסיפור של "עולם בת הים" מתחיל קודם אצל שיר, בת ה-36, שמגיל קטן חלמה להפוך לבת ים אמיתית. בראיון למעריב היא סיפרה, כי על מנת להגשים את חלומה, היא ואחיה תפרו לעצמם סנפיר ונסעו לאילת במטרה לצלם סרטון על רקע שיר הנושא Part Of Your World, מתוך הסרט "בת הים הקטנה". מאז, הדברים התגלגלו ושיר פתחה בעצמה את "עולם בת הים" המאפשר לכל אחד ואחת לחוות את החוויה בעצמו וכך פיתחה קהילה שלמה סביב בנות הים.

הסרטון של שיר פרג' על רקע השיר - PART OF YOUR WORLD (צילום: אור פרג)

הסרטון ששיר צילמה עם אחיה הפך לויראלי בכל העולם ואף זכה בטקס פרסי בנות הים העולמי לשנת 2011. בעקבות החשיפה, וההבנה של שיר כי קיימים בעולם עוד רבים שחולקים איתה את אותו החלום – היא החליטה להגשים אותו עבור כולם ולקדם בארץ את הקהילה סביב הנושא. תחילה, המפגשים התקיימו בצורה וירטואלית, אך בשנת 2018 הקהילה החליטה להיפגש בחופים שונים בארץ. שיר דאגה לסנפירים עבור כל המשתתפים ויחד הם שחו כמו בנות ים אמיתיות. 

מתוך המפגש הראשון של קהילת בני ובנות הים (צילום: שיר קצנל)

קהילת בנות הים בארץ מקושרת באופן ישיר לרעיון איכות הסביבה ושמירה על האקולוגיה, ולכן הם דואגים לקחת חלק באירועים סביבתיים ופועלים רבות כדי לקדם זאת. כחלק מהפעילות של הקהילה, הם אף נפגשו בהפגנות הקשורות בנושא, כמו הפגנת אסדת הגז "לוויתן" בחוף דור, וכן, יום ניקוי החופים שהתקיים בשבוע שעבר. קהילת בנות הים פתוחה לכל מי שרוצה לקחת בה חלק וכל אחד מהמשתתפים יכול להשכיר או לקנות לעצמו סנפיר, ויחד לחוות את התחושה.

בראיון עם שיר, היא סיפרה כי בעקבות הקהילה המתפתחת, היא גם השתתפה בתחרויות עולמיות, כמו למשל תחרות אליפות בנות הים בסין, בה שיר לקחה חלק ואפילו הביאה איתה לארץ גביע, ובעקבותיה הוקמה נבחרת ישראל במרמיידינג. לפני ארבע שנים, שיר הקימה בעצמה את "עולם בת הים", במטרה להפוך את התחביב למקצוע אמיתי. באמצעות המיזם של שיר, כבר מאות אנשים בארץ ציינו ימי הולדת, מסיבות רווקים, בנות מצווה וגם סתם ימי כיף בתור בני ובנות ים. שיר הדגישה כי להיות הרעיון של בנות הים יכול להתאים לכל אחד – בכל מין ובכל מידה. 

בנוסף לכך, שחייה עם סנפיר היא גם סוג של ספורט חדש שמעטים נחשפו אליו. שיר סיפרה כי אחרי שאנשים הגיעו אל "עולם בת הים", הם גילו ספורט פשוט ומהנה. בשחייה עם סנפיר אפשר ליהנות מספורט כיפי ומחטב שעובד על סיבולת לב-ריאה ומחזק את שרירי הליבה והבטן. בעקבות כך, הוקמה גם נבחרת בנות ים ראשונה בישראל, בה הבנות מתאמנות על השחייה בצורה אינטנסיבית ומתמחות בהופעות ותחרויות עם סנפיר. 

שחר שומר, לוקחת חלק בקהילת בנות הים (צילום: אילנה שומר)
שחר שומר, לוקחת חלק בקהילת בנות הים (צילום: אילנה שומר)

שחר שומר, בת ה-13, לוקחת גם היא חלק בקהילת בנות הים בארץ. בראיון למעריב היא סיפרה כי היא וחברותיה תמיד התעניינו ברעיון של בנות ים וחיפשו איך הן יוכלו להכין סנפירים על מנת שיוכלו לממש את התחביב. בשלב מסוים, הן נתקלו ב"עולם בת הים", שחשף בפניהן כי הרעיון שלהן משותף גם לעוד בנות ברחבי הארץ. שחר סיפרה כי דרך כלל כשהולכים לים עם סנפיר, התגובות של שאר האנשים מרתיעות, לכן, היא הצטרפה לקהילת בנות הים דרכה היא יכולה לשחות עם עוד אנשים שמתעניינים בתחום, ובכך למנוע את המבוכה ולצבור ביטחון. המפגשים של הקהילה מתקיימים בחודשי הקיץ, לכן, לקראת החורף המתקרב, שחר וחברותיה חוסכות כסף על מנת שיוכלו בקיץ הבא לרכוש לעצמן סנפירים חדשים ויוכלו להמשיך ללכת למפגשים ולהכיר עוד בני ובנות ים.