בימים האחרונים החלה סערה ברשתות החברתיות באינדונזיה, אחרי שפורסם כי שני נערים, שביצעו הונאה כלכלית בדמי חנייה, נאלצו להיענש בצורה מוזרה ומשפילה. השוטרים, שתפסו את הנערים סוחטים כסף מנהגים, החליטו לגלח לצעירים את הגבות על מנת ללמד אותם את הלקח. בעקבות המעשה ההזוי, החלו להגיע התגובות, חלקן בעד הרעיון אך רובן נגדו. 

השוטר מגלח את הגבות של נער באינדונזיה (צילום: רשתות חברתיות)
השוטר מגלח את הגבות של נער באינדונזיה (צילום: רשתות חברתיות)

על פי הדיווחים ברשתות התקשורת המקומיות, שני הנערים החלו, על דעת עצמם, לגבות תשלום עבור היתרי חנייה ומעבר בכביש המשקיף על חוף לוסארי שבפרובינציית דרום סולאווי שבמדינה. תייר אחד החליט להתקשר למשטרה, לאחר שסירב לדרישות הצעירים שלדבריו, גם איימו עליו. לפי הדיווחים, הם הודו במעשיהם והתנצלו בפני הנהג, אך כאשר השוטרים תפסו את הנערים, במקום לקחת את השניים אל תחנת המשטרה, הם החליטו לפעול כדי לגרום להם לשלם את המחיר וגילחו את גבותיהם. 

שני הנערים שנתפסו וגבותיהם גולחו (צילום: רשתות חברתיות)
שני הנערים שנתפסו וגבותיהם גולחו (צילום: רשתות חברתיות)

אימאן הוד, ראש הסדר הציבורי של מקאסאר, אמר כי העונש אמור "להרתיע" את הצעירים מלעשות זאת שוב. "העונש משמש כסנקציה קלה כדי שהם לא יחזרו על מעשיהם ולא יקחו יותר כסף מזרים", אמר הוד. התמונות של האירוע, שהועלו לרשת, עוררו ויכוח סביב העונש, שבעיני חלק מהגולשים היה ראוי, אך רובם טענו כי מדובר בהגזמה והשפלה. "זה נראה לכם הגיוני? איך הגבות שלהם קשורות לגניבת כסף?", כתב אחד הגולשים. אחר הוסיף: "זה ממש משפיל. הם היו צריכים להתנהג איתם כמו שמתנהגים עם כל שאר הגנבים".