המסעדות בסינגפור יהיו הראשונות בעולם שיגישו "עוף" שיוצר במעבדה, לאחר שזכה לאישור רגולטורי ממשרד הבריאות העולמי. הארגון האמריקאי Eat Just חשף, אתמול (רביעי), כי הבשר המלאכותי שהוא מייצר קיבל אור ירוק בסינגפור להפוך להיות מרכיב של נגאטס העוף שמיוצר במדינה. צפו בסרטון המציג את הבשר המעובד:

בשר שיוצר במעבדה מתחיל להיות משווק למסעדות (צילום: רויטרס)

ככל שהעולם פונה יותר לדרכים יותר ידידותיות לסביבה, כמו גם תעשיית הבשר, "המהלך מסמן פריצת דרך בתעשיית המזון העולמית", נמסר מהארגון. מנכ"ל הארגון, ג'וש טטריק, אמר: "אני בטוח שהאישור לרגולציה שלנו לבשר איכותי וידידותי יהיה הראשון מבין רבים. גם בסינגפור וגם בשאר רחבי העולם".

עובד החברה Eat Just מכין את ''חזה העוף'' (צילום: רויטרס)
עובד החברה Eat Just מכין את ''חזה העוף'' (צילום: רויטרס)

נאגטס עשויים מחזה עוף מעובד (צילום: רויטרס)
נאגטס עשויים מחזה עוף מעובד (צילום: רויטרס)

מומחים בתחום הזהירו כי צריכת בשר רגיל לא רק פוגע בבעלי החיים, אלא גם מהווה איום סביבתי כיוון שהבקר מפריש מתאן גז חממה שפוגע בשכבת האוזון. בנוסף לכך, גם כריתת יערות עבור מקומות אכלוס של בעלי חיים פוגעת גם היא בסביבה. הלחץ שנוצר מצד הצרכנים, העלה את הביקוש לתחליפי הבשר, כמו מוצרים אחרים בשוק שעשויים מחומרים צמחיים. בעוד שחברת Eat Just טרם הודיעה כמה אמור לעלות המוצר, הצפי הוא כי העלות הבשר המלאכותי אמורה להיות אפילו נמוכה יותר מאשר עוף רגיל. 

''חזה עוף'' שיוצר במעבדה (צילום: רויטרס)
''חזה עוף'' שיוצר במעבדה (צילום: רויטרס)

על פי דברי החברה, צריכת בשר צפויה לגדול ביותר מ-70% עד שנת 2050, לכן לתחליפי הבשר יש תפקיד משמעותי באספקת המזון בעתיד. "בשותפות עם ענפי חקלאות רבים יותר, חברות כמו שלנו יכולות לענות על הביקוש המוגבר לחלבון מין החי", אמר טטריק. בימים אלו, סוכנות המזון בסינגפור אישרה את מכירת העוף המעובד לאחר שהמוצר נבדק ונקבע כי הוא בטוח לצריכה. עם זאת, הסוכנות הודיעה כי כמות הבשר המעובד שישווק תהיה מגובלת כיוון שאין לבני האדם ניסיון עם צריכת מוצרים מסוג זה. 

באופן כללי, סינגפור הפכה בשנים האחרונות למוקד לפיתוח מזון בר-קיימא, כאשר חברות הסטארט אפ המקומיות רוקחות מנות המתאימות לחיך האסייתי. לדוגמא, הם מייצרים "מאכלי ים" במעבדה שהעשויים מפירות טרופיים מקומיים. ומה לגבי ישראל? טרם ידוע לאן ינשבו הרוחות, אך הרעיון האקולוגי בהחלט יוכל להשתלב טוב גם על הצלחת הישראלית.