בשבוע האחרון סין חשפה תוכנית במסגרתה היא מתכננת לשלוט במזג האוויר וליצור גשם מלאכותי אשר יוכל לכסות שטח שגדול פי 240 מגודלה של מדינת ישראל. פקידי המפלגה הקומוניסטית גילו כי הם הצליחו ליצור טכנולוגיה שיכולה לשלוט על בקרת מזג האוויר, שתצא לשוק בחמש השנים הקרובות. מממשלת סין נמסר כי עד שנת 2025 תהיה מערכת שתוכל לשנות את מזג האוויר והיא עתידה לכסות שטח של בערך כ-3.2 מיליון קילומטר מרובע.

סין התגאתה כי המדינה מתכננת להשתמש בשינוי מזג האוויר על מנת לסייע בבצורת, שריפות וטמפרטורות גבוהות תוך הגברת היבול החקלאי. הטכנולוגיה עתידה לעבוד כך שבעזרתה יוזרקו לתוך הענניםכימיקלים שיהפכו מים לקרח וכך יוכלו להגדיל את כמות הגשמים במדינה. כמו כן, על מנת שהטכנולוגיה תפעל ישנו צורך בסיסי של מזג אוויר מתאים. 

גשם בסין, אילוסטרציה (צילום: Getty images)
גשם בסין, אילוסטרציה (צילום: Getty images)

בכירים במפלגה הקומוניסטית שיתפו כי הם התנסו בגלוי בטכנולוגיה כבר בשנת 2008. הם השתמשו בזריעת עננים על מנת לוודא שלא ירד גשם בטקס הפתיחה של האולימפיאדה שנערכה בבייג'ין. בשלוש השנים האחרונות, סין הגבירה את מאמציה לנסות לשלוט במזג האוויר ובשבוע שעבר חשפה כי הם עלו על פריצת דרך שתוכל לעשות זאת. 

הפרויקט כולו הוא פרי יצירתו של וואנג גואנגקיאן, אקדמאי מטעם האקדמיה הסינית למדעים, ג'ו ווי. בנוסף, הוא גם המעצב הראשי של הלוויינים, המכונים  Tianhe, או Sky River, שבאמצעותם יהיה ניתן למדוד את הטמפרטורה והלחות באטמוספרה ובעננים. בהצהרה הרשמית של סין נמסר: "בסין תהיה מערכת לשינוי מזג אוויר עד שנת 2025. המערכת תהיה בעלת פריצות דרך במערכת המו"פ, שיפורים מתמידים במודרניזציה וכן שיפור מובהק במניעה כוללת של סיכוני בטיחות שעלולים להיגרם כתוצאה משליטה במזג האוויר". 

בהמסך ההצרה נכתב כי שינוי מזג האוויר אמור לעזור בהתגברות על בצורת ולתפקד כמערכת השקיה חקלאית. בנוסף, תוכנית העבודה מבוססת על סמך אזורים הזקוקים להגנה ושיקום אקולוגי, וכן תגובות חירום כמו התמודדות מול שריפות יערות או טמפרטורות חריגות.