סופר הילדים האנגלי הנודע רואלד דאל אומנם חתום על יצירות מפורסמות, ובראשן "צ'רלי בממלכת השוקולד", אולם היה לו גם צד אפל הכולל אמירות אנטישמיות קשות. כעת, 30 שנה אחרי מותו, התגלה כי משפחתו פרסמה לאחרונה התנצלות והתנערות מהדברים באתר האינטרנט של הסופר, אולם הדברים הוצנעו ולא זכו להבלטה מיוחדת. 

דאל, שנחשב לאחד מסופרי הילדים המצליחים במחצית השנייה של המאה ה־20, לא הסתיר את דעותיו האנטישמיות. "יש תכונה באופי היהודי שמעוררת איבה, אולי סוג של חוסר נדיבות כלפי מי שאינם יהודים", אמר בראיון ב־1983, והוסיף: "אפילו מישהו מסריח כמו היטלר לא סתם בחר בהם בלי סיבה". אתמול,בחשף עיתון ה-SundayTimes, כי משפחתו של דאל, שהלך לעולמו בגיל 74 בשנת 1990, פרסמה לאחרונה התנצלות על אמירותיו באתר הרשמי המוקדש לסופר, אולם ההודעה לא זכתה להבלטה והוסתרה בעמוד פנימי מסיבה שאינה ברורה.

"משפחת דאל והחברה המוציאה לאור את סיפוריו של רואלד דאל מתנצלות מעומק הלב על הכאב המתמשך והמובן שנגרם בשל חלק מההצהרות של רואלד דאל", נכתב בהודעה. בהמשך הוסבר: "הדעות הקדומות האלה אינן מובנות לנו, והן מנוגדות באופן בולט לאדם שהכרנו ולערכים בלבם של הסיפורים של רואלד דאל, שהשפיעו באופן חיובי על צעירים במשך דורות. אנחנו מקווים, שבדיוק כמו שעשה במיטבו, כך גם בצד הגרוע ביותר שלו - רואלד דאל יכול לסייע לנו להזכיר את ההשפעה המתמשכת של מילים".

בחברה המוציאה לאור את יצירותיו לא סיפקו הסבר מדוע ההתנצלות הוסתרה בעומק האתר, אולם הובהר בפני ה- SundayTimes כי הם מתנערים באופן מוחלט מהדברים. "להתנצל על מילים של סבא אהוב זה דבר מאתגר, אבל זה קשה יותר כאשר המילים פוגעות בקהילה שלמה", נמסר. "אהבנו את רואלד, אך אנחנו לחלוטין לא מסכימים עם ההערות האנטישמיות שלו".