מבצע חיסוני הקורונה החל כמעט בכל העולם, כאשר המדינות מנסות למצוא דרכים יצירתיות לעודד את האזרחים להתחסן בפני הנגיף, בעזרת קמפיינים, סלבס שנרתמים למשימה ומסעות הסברה. טייס גרמני אחד מצא רעיון שכולם ידברו עליו והחליט לצייר בשמיים מזרק חיסוני קורונה ענקי באורך של כ-200 קילומטרים, כדי לציין את תחילת מסע החיסונים באירופה. 

שרטוט של מזרק החיסונים שצויר בשמי גרמניה (צילום: רויטרס)
שרטוט של מזרק החיסונים שצויר בשמי גרמניה (צילום: רויטרס)

הטייס בן ה-20, סמי קרמר, מיפה את המסלול אותו יידרש לקיים בשמיים בעזרת מכשיר GPS, ויצא לדרך בשמי גרמניה מעל אגם קונסטנץ שבדרום המדינה. באתר flightradar24, שירות שוודי שמציג בזמן אמת את מסלולם של מטוסי נוסעים, הופיע השרטוט המדויק על גבי מפה אזורית שהציג את המזרק המדובר. בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, שנערך אתמול (ראשון), קרמר אמר: "עדיין יש הרבה אנשים שמתנגדים לחיסון והפעולה שלי עשויה להיות תזכורת עבורם לחשוב על הנושא ולהבין את החשיבות שלו כדי להעלות את המודעות ולגרום לעוד ועוד אנשים להתחסן".

בנוסף לכך, קרמר הסביר כי התעשייה האווירית נפגעה מאוד במהלך תקופה הקורונה, בעקבות ביטולי טיסות רבים וסגרים שלא אפשרו לטוס ממקום למקום ולכן הוא אמר: "הציור בשמיים יכול להיות גם קצת סימן של שמחה ואופטימיות אחרי הפגיעה שחברות התעופה חוו בתקופה האחרונה". כמו כן, גרמניה פתחה אתמול באופן רשמי את האפשרות להתחסן בשאיפה לחסן כמה שיותר. גם בישראל מבצע החיסונים בעיצומו כאשר נכון לזמן כתיבת שורות אלו, ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם בקצב מתן החיסונים נגד נגיף הקורונה שהשתלט על חיינו.