״מבשלת הבירה העתיקה ביותר בעולם״ התגלתה לאחרונה בידי ארכיאולוגים אמריקאים ומצרים באחד האתרים ההיסטוריים הבולטים במצרים. בעיר המצרית הקדומה אבידוס, הידועה בזכות מקדשיה הרבים, בהם גם הנקרופוליס המלכותי, שבו נקברו פרעונים קדמוניים, מצאו הארכיאולוגים כ־40 אגניות חרס ששימשו לחימום תערובת של דגנים ומים לייצור בירה, כך הודיע משרד התיירות והעתיקות במצרים. צפו בתמונות מתוך הממצא הארכיאולוגי המדהים:

התמונות מתוך מבשלת הבירה העתיקה ביותר בעולם (צילום: רויטרס)

על פי ההערכות, המבשלה הייתה שייכת לתקופה של המלך נערמר, ששלט בסוף המאה ה־32 לפני הספירה והיה ידוע בזכות איחוד מצרים העתיקה בתחילת התקופה השושלתית הראשונה (3150 לפנה"ס עד 2613 לפנה"ס). העיר אבידוס ממוקמת במדבר ממערב לנילוס, כ-500 ק"מ דרומית לקהיר, ואילו המבשלה מוקמה באזור השמור אך ורק למלכים הראשונים של מצרים. 

המומחים מעריכים כי המפעל נבנה במיוחד כדי לספק בירה לטקסים המלכותיים שנערכו במקום הקבורה של המלכים. כמו כן, בעבר כבר מצאו ארכיאולוגים עדויות לשימוש בבירה בטקסי הקרבה שונים. אומנם עוד בתחילת המאה ה־20 הזכירו לראשונה ארכיאולוגים בריטים את קיומה של המבשלה, אך עד עתה לא עלה בידם לאתר את מיקומה. רק לאחרונה הצליחה משימה ארכיאולוגית חדשה לגלות את מבשלת הבירה האבודה. 

לדברי ד"ר מתיו אדאמס, ראש המשימה האמריקאית־מצרית, המבשלה ייצרה כ־22,400 ליטר בירה בו זמנית. הממצא האחרון מצטרף לעשרות תגליות עתיקות אחרות שעליהן הכריזה מצרים בשנתיים האחרונות כדי לסייע למדינה להחיות את תעשיית התיירות שלה, שהחלה להתעצם בשנים האחרונות אך נפגעה ממגיפת הקורונה. בנוסף לכך כפי שדיווחנו בחודש שעבר, חשפה מצרים את המקדש והארונות העתיקים ביותר שנמצאו אי פעם באתר הקבורה שבסקארה וכן נקרופוליס עתיק נוסף מדרום לקהיר.