אמרי קצף, תלמיד כיתה י"ב מעמק חפר, ניגש אל בחינת מתכונת בלשון ביום חמישי. בלילה שלפני, המצב הביטחוני הדיר שינה מעיניו והוא החליט להעלות את כל התחושות והרגשות על הכתב. השירה הפואטית שכתב הפכה לוויראלית ברשתות החברתיות, שכן אי אפשר היה שלא להתחבר למילים העוצמתיות, שיכולות לגעת כמעט בכל אחד ואחת מאזרחי ישראל שחווים את שגרת הרקטות בימים האחרונים. 

בשירתו של קצף, שהועלה לעמוד האינסטגרם שלו "שם פשוט", הוא תיאר את הסערה שהתחוללה בתוכו והמלחמה הפנימית בין הדאגה למדינה ללחץ שלפני המבחן. משעה לשעה, קצף תיאר את הלילה שעבר – "המדינה שלי עולה בלהבות, אבל אני לא יכול לחשוב על שום דבר אחר חוץ מהמתכונת בלשון", הוא כתב. בראיון למעריב, קצף סיפר על התחושות שהובילו אותו לכתוב את הקטע המטלטל. 

"כולנו חווינו בשנה האחרונה חוויה מוזרה וחדשה של מגיפת קורונה מסכנת חיים, סגר והשבתת הלימודים. והנה, כשרק חשבנו שיצאנו מזה פתאום התחיל איום מסוג חדש, שלא חשבתי שיגיע אליי הביתה", אמר קצף. בהמשך הוא הוסיף כי על אף הביטחון בכוחו של צה"ל, הוא חש תחושת תסכול וחוסר אונים מול איום הטילים והאלימות הגוברת ברחובות. מתוך המקום הקשה, התלמיד סיפר כי חש פער עצום בין הבחינה בלשון, שאמורה להיות מרכז העניין, לבין העובדה שהמדינה עולה בלהבות.

אמרי קצף, תלמיד י
אמרי קצף, תלמיד י

קצף סיפר כי באותו הלילה הוא לא הצליח להירדם ומחשבותיו נדדו בין הטילים שנורו על אזור מגוריו ובין הבחינה – "כאילו העולם כולו לא התהפך במהלך הלילה". השיר של קצף, שגרם לרבים לתהות לגבי הקושי שחווים תלמידים בישראל לאור המצב הביטחוני, הסתיים בשעה 08:00 בבוקר. "המדינה עוד עולה בלהבות. התראות רקטות בעוטף רוטטות בכיס בכל שתי דקות ואני יכול לחשוב על הכל. חוץ מעל דף המתכונת שאוחזות ידיי הרועדות", כתב הנער. 

אחרי הלילה הקשה, קצף התייצב בבית הספר וניגש לבחינה, אך מחשבותיו היו במקום אחר לגמרי. לדבריו, הוא הצליח להביע בבית הספר שלו את תחושותיו, ואף זכה לתגובות תומכות, מחמאות וחיזוקים רבים, על אף הביקורת שהביע בשיר. "חשבתי לעצמי שטוב שאת הבחינה אפשר לעשות בשנית, בזמן שבדברים אחרים אולי כבר לא נקבל הזדמנות שנייה", סיכם קצף את הראיון.