חוקרים במעבדת המחקר הביו-וטרינרית באוניברסיטת וונינגן שבהולנד הכשירו דבורים, בעלות חוש ריח מפותח במיוחד, לזהות דגימות רוק הנגועות בנגיף הקורונה. על פי החוקרים, מדובר בפריצת דרך שעשויה לקצץ את זמן ההמתנה לתוצאות הבדיקות למספר שניות בלבד. במטרה להכשיר את הדבורים, המדענים השתמשו בשיטה של חיזוק חיובי. צפו בהסבר של אחד החוקרים מהולנד:

הדבורים שהוכשרו לזהות נשאי קורונה (צילום: רויטרס)

בכל פעם שהדבורים הצליחו לזהות את נגיף הקורונה בדגימות שנבדקו הן זכו במים מסוכרים כפרס, וכשטעו הן לא קיבלו. לאחר שהורגלו, הדבורים הצליחו לדעת באופן אוטומטי מהי הדגימה הנגועה בנגיף, כך הסביר פרופסור ואן דר פול, פרופסור לווירולוגיה שלקח חלק בפרויקט. "אנו אוספים דבורי דבש רגילות מהכוורת ומכניסים אותן לרתמות. מיד לאחר הצגת דגימה חיובית אנו מביאים להן מי סוכר והן מאריכות את החותם שלהן כדי לשאוב אותם", הסביר הפרופסור. 

הארכת הלשונות לשתייה, דמוית קש, מהווה אישור לתוצאה חיובית של בדיקת הקורונה, כך על פי החוקרים. בזמן שתוצאות הבדיקה יכולות לקחת שעות או ימים, תגובת הדבורים הינה מיידית וזולה, מה שעלול להפוך אותה ליעילה עבור מדינות בהן הבדיקות יקרות. על אף ההצלחה, במדינות שונות בעולם מעדיפים להשתמש בבדיקות הקורונה השגרתיות, גם כדי למנוע מגע של הדבורים עם הנגיף וגם בשל האמינות.