ביום שישי האחרון צוללן ותיק בשם מייקל פקרד, בן ה-56, חווה סיטואציה מדהימה ויוצאת דופן, במסגרתה הוא מצא את עצמו בתוך לוע של לוויתן ענק. בזמן שהצוללן היה במעמקי הים וליקט לובסטרים מקרקעית האוקיינוס, אל מול חופי פרובינסטאון שבמסצ'וסטס, הוא לפתע הרגיש שהוא נשאב "והכל מסביב היה שחור". צפו בראיון עם הצוללן שנבלע בשלמותו:

נבלע בשלמותו בידי לוויתן ונשאר בחיים (צילום רויטרס)

עד מהרה הצוללן הבין כי הוא הפך לטרף של לוויתן לבן, אך עם זאת הוא לא הצליח לחוש את שיניו של הלוויתן ולכן הניח כי הוא כבר נבלע את תוך בטנו. לדבריו של פקרד, הוא ממש יכול היה להרגיש את הלוויתן זז במים. בראיון לחברת החדשות WBZ-TV הוא סיפר: "פשוט הבנתי, אלוהים אדירים, אני בתוך פה של לוויתן והוא מנסה לבלוע אותי. כבר הייתי בטוח שאני עומד למות". 

באומץ לב ובניסיון להילחם על חייו, פקרד החל לנסות להיאבק בלוויתן ולגרום לו לנענע את ראשו. כך, כעבור 30 או 40 שניות, הלוויתן יצא בבת אחת מהמים, פתח את פיו והשליך מפיו את הצוללן. "פשוט נזרקתי באוויר ועפתי למים, הייתי חופשי לגמרי ופשוט צפתי שם מבלי להאמין שאני חי כדי לספר את החוויה ההזויה הזו", הוא אמר. 

את כל הסיטואציה ההזויה ראה במו עיניו שותפו לצוות של פקרד, ג'וזי מאיו, שהיה המום מהמחזה המטורף. לדבריו, הוא גרר במהירות את חברו מהמים והזעיק את כוחות ההצלה, שהגיעה במהירות והבהילה את הצוללן אל בית החולים הקרוב. בעקבות התקרית, פקרד שבר מספר עצמות והזדקק לטיפול רקמות ברגליו, אך מלבד זה הוא מרגיש מצוין, כך דווח באתר Daily Star.