בית הספר למוזיקה "רימון" מקיים בימים אלה סדנת השראה מוזיקלית ייחודית לכבדי שמיעה וחירשים, בהשתתפות חירשים עם שתלי שמיעה וסטודנטים מבית הספר. חברת טרדיס גת, המייבאת שתלי שמיעה של חברת Cochlear העולמית, יזמה את הפרויקט במטרה להנגיש למושתלי שתלי השבלול את עולם המוזיקה – שבזכות השתלים הם יכולים ליהנות ממנו.

הפרויקט הייחודי נועד במטרה לקרב את הסטודנטים במגמות השונות לעולם כבדי השמיעה, ואת כבדי השמיעה להיחשף ולחוות יצירה מוזיקלית מגוונת. המנהל האומנותי של הפרויקט הוא המוזיקאי ארי גורלי (שמוכר מלהיטו "דבש"), מורה בבית הספר, כשבמהלך עשרה מפגשים הסטודנטים נחשפים למגוון טכניקות מוזיקה לכבדי שמיעה, כולל ביצועים משותפים. הם כותבים שירים יחד עם מושתלי השמיעה, ומלחינים איתם סגנונות שונים. ההשראה לפרויקט היא לגמרי הדדית.

מצד אחד נותנים לכבדי השמיעה כלים ליצירה ולהבנה מוזיקלית רחבה יותר, ומצד שני הסטודנטים נחשפים לעולם שלא הכירו, המעניק להם הסתכלות אחרת על מוזיקה לכל גווניה וצורותיה. זהו מפגש המספק הצצה נדירה בין אנשים שמוגבלים בשמיעה לבין אנשים שהשמיעה היא המקצוע שלהם. כמו כן, ב-12 ביולי הקרוב ייערך מופע סיום חגיגי בפני בני משפחה ואורחים נוספים, שבו הסטודנטים ברימון וכבדי השמיעה יציגו חלק מהחומרים שיצרו יחד.

מירה ברלין, מנהלת תחום שמיעה בטרדיס גת, סיפרה: "הפרויקט הייחודי בשיתוף עם בית הספר רימון נוצר במטרה לחבר את כבדי השמיעה לעולמות חדשים, בדגש על כבדי שמיעה מושתלים. חשוב להעלות למודעות את נושאי מושתלי השמיעה והחירשים, שיכולים להתחבר גם לנושאים מוזיקליים מגוונים ולהיות שותפים פעילים בחוויות מסוג זה. במהלך מפגשי הסדנה למדנו כולנו להקשיב יותר זה לזה, להבין ולחבר בין שני העולמות".