תוכנית חדשה של בית הספר להנדסת חשמל ומכון שמלצר לתחבורה חכמה בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב - מכשירה מהנדסים להתמחות בתחום הרכבים האוטונומיים. במסגרת התוכנית, הסטודנטים בבית הספר להנדסת חשמל נוהגים ב"מעבדה ניידת", כלי רכב המאובזר בציוד טכנולוגי מתקדם מסוגו, הכולל מחשבים, מערכות חיישני תאוצה ומהירות, מצלמות ומערכות מכ"ם, המאתרים במהלך נסיעה מכשולי דרכים, תמרורים וסכנות. המידע הרב שנאגר במחשבי המעבדה מאפשר לחוקרים ולסטודנטים לשפר את בטיחותם ויעילותם של הרכבים האוטונומיים.

תוכנית "המעבדה הניידת" פועלת בשיתוף התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים והתעשייה האווירית, זאת במטרה לשתף ידע טכנולוגי בתחום האוטונומיה הקרקעית. כמו כן, את התוכנית מלווים מהנדסים עתירי ניסיון מעשי בתחום האוטונומיה מאוניברסיטת תל אביב ומהתעשייה האווירית, שתורמים מניסיונם הרב בתחומי המכשור הטכנולוגי, החיישנים ומערכות אופטיות וניווט מתקדמות. האחראי האקדמי על המעבדה הניידת הוא פרופ' בן ציון בוברובסקי.

מנהל מפעל היבשה בתעשייה האווירית צביקה ירום סיפר: "אנו שמחים על הצלחת המיזם, ונכונים להרחיב את הפעילות המשותפת גם בעתיד. החזון להכשרת מהנדסים בתחום האוטונומיה הקרקעית תורם לביטחון מדינת ישראל וליכולת להגן על חיילינו בשטח". רועי רייך, מרכז פעילות המעבדה מבית הספר להנדסת חשמל, הוסיף: "היתרון במעבדה הניידת הוא בכך שהסטודנטים מפתחים אלגוריתמים באמצעות מאגרי מידע שנאספו ממעבדות שונות, נכנסים לרכב המעבדה הניידת שלנו, ומנסים את האלגוריתמים שפיתחו על הרכב שלנו, מתוך מטרה ברורה לשפר ולשדרג את הרכב האוטונומי בעתיד".