כשאנו שומעים על גבר או אישה שהתמכרו לטיפה המרה והחלו לצרוך כמויות לא סבירות של אלכוהול, ברור לנו שאחר כך תאלץ להגיע הגמילה הקשה. כעת, טיפול פורץ דרך הצליח לרפא קופים מהתמכרותם לאלכוהול, והחוקרים סבורים שאותו הטיפול עשוי לעבוד גם על בני אדם. 

המדענים, מאוניברסיטת איווה וקופנהגן, הצליחו להמציא טיפול רפואי המפחית את צריכת האלכוהול בחצי. סוג הקופים במחקר בשם ורווט, המשקף מספר מאפיינים המזכירים את בני האדם, ידוע כמין שנוהג לגנוב משקאות אלכוהוליים בברים (בעיקר במדינות המזרח) מה שהפך אותם למועמדים המרכזיים במחקר.

במרכז הניסוי עמדו עשרים קופים זכרים עם העדפה מולדת לאלכוהול, שקיבלו גישה למשקה במשך ארבע שעות ביום למשך ארבעה ימים. לאחר שנקבעה התנהגות השתייה הבסיסית שלהם, המינים חולקו לשתי קבוצות – אחת פלציבו ואחת עם הטיפול החדש. כתוצאה מהמחקר התגלה כי הקופים שקיבלו את הטיפול צרכו כ-50 אחוז פחות ממה שצרכו בבסיס שלהם. 

החוקרים בניסוי גילו כי קיים בוג של תא רקמת חיבור המסופק על ידי הכבד ונקרא פיברולסט, שיכול לדכא את הצורך באלכוהול. בדו"ח שפורסם בכתב העת Cell Metabolism, נכתב: "יונקים החלו לצרוך אלכוהול מפירות מותססים עוד הרבה לפני שבני האדם פיתחו שיטות לזיקוק אלכוהול. בהתחשב בעובדה שצריכת אלכוהול מופרזת משפיעה לרעה על הבריאות, אין זה מפתיע שמערכות פיזיולוגיות רבות התפתחו כדי לווסת צריכה אלכוהול". 

כלומר, כיוון שאלכוהול נמצא בגופם של יונקים כבר במשך שנים, הסבירות שגוף האדם יפתח "נוגדן" לאלכוהול הוא הגיוני למדי.