טים בלייקלי בן ה-41, טיפס למרחק של 10,000 רגל במעלה הר בשוויץ מחוץ למסלול וכשהוא לבדו. הוא נפל לפיר נסתר בעומר של כ-4 מטרים בקרח. הוא יכול היה ליפול עמוק יותר ולמות אילולא נחת על גשר שלג שביר שהיה בתחתית הבור.

בלייק כתב בפרופיל האינסטגרם שלו, כיצד תוכנת החירום SOS שבמכשיר האייפון שלו הצילה אותו מהנורא מכל. החיוג מופעל באמצעות כמה לחיצות מהירות, והמכשיר מחייג באופן אוטומטי למוקד החירום המקומי ומעביר להם את המיקום של המכשיר.

View this post on Instagram

A post shared by Tim Blakey (@mrtimblakey)

"השבוע אחרון היה גל של רגשות והתבוננות פנימית. לא ממש ידעתי מה לעשות עם החוויה הזו", כתב בלייקלי. "תודה ל- Apple, שבאמצעות לחצן הצד שלהם – לאחר מספר לחיצות הוא מזעיק את שירותי החירום". למרות שמצא את עצמו כמה מטרים מתחת לפני הקרח, בלייקלי אמר שלמכשיר עדיין היתה קליטה. הנייד שלו הצליח להזעיק את שירותי ההצלה השוויצרים, למרות שנותרו לו רק 3 אחוזי סוללה אחרונים. 

מהמוקדן שענה למטפס, נמסר לו שלא לזוז ובעקבות השיחה, הוא צילם בזהירות רבה את מה שיכול היה בקלות להיות מקום מנוחתו האחרון. 45 דקות לאחר מכן, הצליחו צוותי החילוץ לחלץ את בלייקלי מהפיר אליו נפל, והוא יצא מהתאונה עם רצועת קרסול אחת קרועה בלבד.

View this post on Instagram

A post shared by Tim Blakey (@mrtimblakey)

הוא סיפר כי חזר ללונדון "יחסית ללא פגע", והסביר עד כמה מכשיר האייפון שלו הציל את חייו והמחשבה שלא היתה לו גישה אליו באותו הרגע הדירה שינה מעיניו. הוא ייעץ לאחרים: "לא להיות רשלניים. 17 שנים של סנובורד וברוב הפעמים ביליתי כשאני לבד ומחוץ למסלול. לעולם לא אצא שוב לבד. לא משנה כמה מנוסה אתה חושב שאתה, זו לא בדיחה".

View this post on Instagram

A post shared by Tim Blakey (@mrtimblakey)

כיצד לבצע שיחת SOS באייפון?

במכשיר ללא כפתור "בית":

לחץ והחזק את לחצן הצד ואת אחד מכפתורי עוצמת הקול עד להופעת מחוון החירום SOS. גרור את מחוון החירום כדי להתקשר לשירותי החירום. אם תמשיך ללחוץ על כפתור הצד ועל כפתור עוצמת הקול במקום לגרור את המחוון, מתחילה ספירה לאחור ונשמעת התראה. אם תחזיק את הלחצנים עד לסיום הספירה לאחור, האייפון שלך יחייג באופן אוטומטי לשירותי החירום.

באייפון 7 ומעלה:

לחצו במהירות על כפתור הצד חמש פעמים. המחוון SOS לשעת חירום יופיע. גררו את מחוון החירום כדי להתקשר למוקד החירום. אם חייגתם בטעות – לחצו על לחצן "עצור" ולאחר מכן על "הפסק להתקשר". לאחר סיום השיחה, האייפון שלכם יעביר את מיקומכם הנוכחי לשירותי החירום, אלא אם תבחרו לבטל. אם שירותי המיקום שלכם כבויים – הם יופעלו באופן זמני.