בתחילת השבוע התרחשה סיטואציה ביזארית לחלוטין, כאשר טקס אשכבה של בת 36 קיבל תפנית בעלילה – המנוחה פקחה את עיניה. באירוע, שהתקיים בעיר למבייק שבצפון-מערב פרו, אישה בשם רוזה איזבל סספדס קלקה בת ה-36 הובלה למנוחות. בשלב מסוים האורחים שהגיעו להספיד אותה שמעו קולות בוקעים מתוך ארון הקבורה, ונחרדו לגלות שהיא כמעט נקברה בחיים. צפו בתקרית ההזויה מטקס האשכבה של רוזה: 

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, סספדס הגיעה אל בית החולים בעיר אחרי שהייתה מעורבת בתאונת דרכים קשה, בה נהרג הגיס שלה. בני המשפחה היו בטוחים שגם רוזה נהרגה בתאונה וארגננו עבורה הלוויה. כאשר בני הדודים של רוזה "המנוחה" נשאו אותה על ארון הקבורה על כתפם הם שמעו את מתוכו דפיקות שהפתיעו אותם, סיפר חואן סגונדו קאחו, חצרן בית הקברות. 

"היא פתחה את הארון והיא פשוט הסתכלה עליהם מבוהלת", סיפר חואן, "העיניינים שלה היו פקוחות והיא בהתה בהם מזיעה כולה. רצתי להתקשר למשטרה". 

בשלב זה בני המשפחה העבירו את רוזה בחזרה אל טיפול נמרץ בית החולים כשהיא עדיין שוכבת בתוך ארון הקבורה והיא מוגדרת במצב קשה. אחרי מספר שעות בהן הרופאים נאבקו על חייה לא נותר אלא להכריז על מותה באופן סופי. כעת, בני משפחתה של רוזה תובעים את בית החולים ודורשים תשובות. "אנחנו רוצים לדעת מה קרה שם בדיוק, היינו במרחק דקות ספורות לקבור אותה בחיים ויש לנו עדויות לכך", טענו.