אם טרייה עשתה סנסציה ברשתות החברתיות - ובים, לאחר שתיעדה את עצמה יולדת בין גלי האוקיינוס השקט, בחוף הים של פלאיה מג'גואל, ניקרגואה.

ג'וזי פורקט בת ה-27, פרסמה את סרטון הלידה בחודש פברואר האחרון. אך רק זה עתה, הוא צבר תאוצה והפך לוויראלי עם מאות אלפי צפיות, בזכות הפצת המעשה האמיץ שלה.

לידת המים הלא קונבנציונלית של בת ה-27, קיבלה לסירוגין תגובות מעצימות, אך ספגה גם לא מעט ביקורת על הסכנה שבדבר. אבל פורקט לא הרגישה אשמה, והיא הסבירה על הבחירה שלה ללדת בים: "מכיוון שהתנאים היו נכונים באותו יום, זה מה שבחרתי לעשות".  היא סיפרה כי היא קיבלה השראה ללדת ללא סיוע בים, כי רצתה לגלות לעולם מה גוף האישה יכול לעשות, ללא התערבות רפואית.

"עלה לי בראש רעיון שאני רוצה מאוד ללדת באוקיינוס", הסבירה פורקט, שעברה לניקרגואה מגרמניה. "במשך שבועות עקבתי אחר הגאות, וכשהגיע הזמן ללדת, ידעתי שהים יהיה המקום הבטוח עבורי". כשהיא סוף סוף חוותה צירים ב-27 בפברואר, היא שלחה את ילדיה להתארח אצל חברים, בעוד שבעלה בני קורנליוס בן ה-42, הסיע אותה לחוף הים כשהם מצוידים במגבות, ערכת עזרה ראשונה וגיגית עם "מסננת כדי לתפוס את השליה".

ואז התרחש הפלא. בסרטון בן 50 שניות, ניתן לראות את האם כורעת כשהיא חווה את הצירים. הלידה עצמה תועדה אך לא פורסמה, וכמה שניות לאחר מכן, היא נראתה חובקת את הילוד, כשחבל הטבור עדיין מחובר אליו. "לגלים היה את אותו הקצב של הצירים. הזרימה גרמה לי להרגיש פחות כאב", תיארה בת ה-27. "החול מתחתיי הזכיר לי שאין שום דבר אחר בין השמיים לארץ - רק חיים, אותם הבאתי בדיוק באותו הרגע".

יחד עם הסמליות של לידה בים, פוקרט העדיפה להימנע מחוויות טראומטיות קודמות שעברה בלידות בבית החולים. "הלידה הראשונה שלי היתה בבית החולים והיא הייתה קשה מאוד. השניה כבר הייתה לידת בית לצד צוות רפואי, אבל בשלישית זה כבר היה יותר מדי בשבילי והעדפתי ללדת לבד באמבטיה", סיפרה האם, שיש לה שבעה ילדים מבעלה.

"הפעם לא נתתי לרפואה ה"מודרנית" להשפיע על התהליך שלי. לא היה לנו תאריך משוער, אבל ידענו שהתינוק יגיע בסוף", הוסיפה. "אנשים רבים מרחבי העולם החמיאו לי על האומץ ועל העוצמה שלי לדבוק בטבע. אחרים ביקרו אותי קשות על חוסר היגיינה וכמה זה היה מסוכן עבורי ועבור התינוק שלי. אבל זה בסדר והוא בריא לחלוטין". 

למרות הסכנות הפוטנציאליות, לידות מחוץ לבית החולים עלו ב-77 אחוזים מאז שנת 2004 ועד 2017. המספרים עלו עוד יותר במהלך מגפת הקורונה, שכן אימהות לעתיד נמנעו מללכת למחלקות היולדות מחשש להידבקות בנגיף.