וטרינרים וצוות הפארק הלאומי "קאו יאי" בתאילנד, ביצעו חילוץ דרמטי של שני פילים שנפלו לבור. הם נאלצו להיעזר במנוף ובמחפר ולבצע החייאה בפילה האם.

החילוץ התרחש בגשם שוטף במרכב מחוז נקון נאוק ביום רביעי האחרון, לאחר שפיל בן שנה נפל לתוך בור ניקוז שהיה בצד הדרך. האם שהייתה במצוקה וניסתה לחלץ את בנה, כך על פי הצוות של הפארק הלאומי, נפלה גם היא פנימה תוך זמן קצר. הצוותים ששמעו את זעקתה שם הפילה האם, מיהרו למקום והבחינו בשני המסכנים תקועים בבור ללא יכולת לצאת. הם נאלצו לתת לאם שלוש זריקות הרדמה וזאת כדי שלא יותקפו על ידה, אחרת לא היו יכולים לגעת בפיל התינוק. הם הזעיקו משאית מנוף כדי שתמשוך את האם החוצה, ומחפר כדי שיפלס לפיל הקטן את הדרך החוצה.

חילוץ דרמטי של שני פילים שנפלו לבור (צילום: מתוך פייסבוק)
חילוץ דרמטי של שני פילים שנפלו לבור (צילום: מתוך פייסבוק)

המנוף חילץ את הפילה בהצלחה מהבור אך כשהיא ללא הכרה. החילוץ הדרמטי תועד והצפייה בו שוברת את הלב, כשברקע נשמעות זעקותיו של בן השנה, כשאמו מוטלת על הקרקע ללא תזוזה. בהמשך הסרטון, נראית שלושה מאנשי הצוות מבצעים החייאה באם, כשהם מטפסים עליה וקופצים בזהירות כדי להציל אותה מהנורא מכל.

חצו בזהירות את דרכם בחזרה לאזור המיוער של הפארק (צילום: מתוך פייסבוק)
חצו בזהירות את דרכם בחזרה לאזור המיוער של הפארק (צילום: מתוך פייסבוק)

מבצע ההצלה ארך כשלוש שעות. העובדים המסורים הצליחו לאחר מאמצים רבים, להעיר את הפילה, והיא החלה לנוע בזמן שבנה הקטן נצמד לבטנה. היא קמה על רגליה והשניים חצו בזהירות את דרכם בחזרה לאזור המיוער של הפארק. אנשי הצוות תועדו כשהם עומדים מהצד ומביטים במחזה המרהיב ומזילים דמעה מהתרגשות.