אישה חשבה שהיא קונה בסך הכל פיסת היסטוריה, וזאת לאחר שמצאה ספר מהמאה ה-18. אחרי שהתמקחה על מחירו, היא גילתה שמדובר ביותר מסתם ספר.

פריט שנקנה בחנות עתיקות לפני עשרות שנים התגלה כשווה פי 500
לוח בן 2,000 שנה: הממצא החדש הותיר את החוקרים המומים

כריסטינה דייר סיפרה בסרטון שהפך לוויראלי ברשת, שהיא קנתה ספר חום וקטן, שלפי האמונה, היה קיים עוד מהתקופה הוויקטוריאנית. היא נתקלה במודעה ופנתה למוכר דרך האינטרנט. היא רכשה את הספר ושיתפה הצצה באחד מהעמודים הראשונים.

מצאה שרידי אדם בתוך ספר משנת 1800 - מה אתם הייתם עושים? (צילום: מתוך טיקטוק)

באחד מהעמודים, היה נראה בבירור שמישהו כתב את התאריך כשנת 1862, ונראה היה כי הספר מוען לאישה בשם ג'וליה. אך כאשר דייר התעמקה בדפי הספר, היא מצאה תגלית מטרידה למדי - שכן היה DNA אנושי כלול בסיפור. בין הדפים היו ניירות מקופלים שהכילו שיער בצבע בלונדיני. כל פיסת נייר הייתה מקופלת בצורת מעטפה, כשעליהן שמות ותאריכים, כולם מהמאה ה-18.

בסרטון שפרסמה הרוכשת בחשבון ה-TikTok שלה, היא כתבה: "אני, בתמימות קניתי ספר עתיק מהאינטרנט. מוצאת מספר חתיכות של שיער אנושי מהמאה ה-18 או ה-19. השאלה שלי היא: מה אני אמורה לעשות איתם?". מגיבים רבים מיהרו לציין שבשנים המצוינות על המעטפות הקטנות, היה מנהג מקובל לתת חתיכה מהשיער שלך לאדם אהוב, או שהורים היו שומרים פיסת שיער של ילדיהם שמתו.

כולם מהמאה ה-18 (צילום: מתוך טיקטוק)
כולם מהמאה ה-18 (צילום: מתוך טיקטוק)

אדם אחד כתב: "בתקופה ההיא היה נהוג לתת שיער לאדם האהוב עלייך כמזכרת, או שהורה אסף שיער מילדיו שעזבו את העולם כדי לזכור אותם". גם אם אכן המנהג היה נפוץ בזמנו, גולשים אחרים לא התרשמו מההסבר ותהו האם מדובר ב"רוצח סדרתי". "אדם אחר הגיב: "אני חושבת שאת צריכה להודיע למשטרה. אולי בעזרת זה יצליחו לפתור תעלומה בת מאות שנים", בעוד שמגיב נוסף כתב: "אני לא יודע מה לחשוב, אבל זה נראה רע מאוד".

דייר כתבה מאוחר יותר שהספר אינו "יומן סודי של רוצח סדרתי", שכן מאז, לטענתה, היא הצליחה לאתר את משפחתו של בעל הספר, וזאת כדי לשאול בעניין השיער. נמסר לה כי "שום דבר רע לא קרה".