הגברת הראשונה ג'יל ביידן בת ה-79, נטעה עץ לכבוד 50 שנות עבודתו של דייל האני, אחד מהשומרים הוותיקים בבית הלבן. האירוע תועד ולאחר סיום הנטיעה, נראה השומר מתחבק עם אשת הנשיא ולוחץ את ידו של ג'ו ביידן.

כשהשלושה החלו לצעוד יחד לכיוון הכניסה לבית הלבן, נשמע נשיא ארה"ב שואל: "לאן אנחנו הולכים?", ופנה לשביל אחר לגמרי מזה שהיה אמור לצעוד בו יחד עם רעייתו והאני. אנשי הצוות שמיהרו לכוון את הנשיא, נשמעו מחוץ למצלמה מנסים להסביר לביידן איך לחזור לבית הלבן.

"ומה אם אני רוצה ללכת בדרך הזו?", שאל בן ה-79 בשלב מסוים, ואחד מצוותו ענה: "אתה יכול ללכת מכאן אם אתה רוצה, אתה יכול לעשות מה שתרצה". הנשיא התבדח: "כן, אני שם לב כמה אני יכול לנוע בחופשיות", ומיד הצטרף שוב לאשתו.

רק בשבוע שעבר, תועד ביידן כשהוא מתבלבל לאחר שסיים את נאומו בפיטסבורג. נשיא ארה"ב, שבחודש הבא ימלאו לו 80 שנה, הסתובב על הבמה, חיפש את היציאה ונראה ממלמל לעצמו תוך כדי. 

כזכור, התקרית מצטרפת לרצף התקריות המביכות של הנשיא האמריקאי. ביום חמישי האחרון הנשיא נתפס בפליטת פה כאשר אמר לאשתו של המועמד לסנאט ג'ון פטרמן כי היא הולכת להיות "סנאטורית נהדרת". במהלך 13 דקות של נאום במדינת פנסילבניה, בירך נשיא ארצות הברית כמה סנאטורים ומועמדים דמוקרטיים מהמדינה, וכן פנה באופן אישי אל ג'ון וציין: "תודה רבה על הריצה, אני מאוד מעריך את זה". לאחר מכן, פנה ביידן לאשתו של המועמד, ג'יזל, והצהיר: "את הולכת להיות גדולה, את תהיי סנאטורית נהדרת".