בכל העולם מציינים היום (יום חמושי, ה-17 לנובמבר) , את יום הפג הבינלאומי. על פי ההערכות, מדי שנה נולדים 15 מליון פגים הדורשים טיפול מיוחד ומסור כדי להבטיח את השרדותם.

בפגיה של בית החולים רמב"ם בחיפה, מהגדולות בארץ, מציינים את היום בהזמנת פגים שטופלו בפגיה בשנים האחרונות, להפנינג עם כיבוד, בלונים וצילומים משותפים. הפגים שברוב המקרים מאושפזים במקום לתקופות ארוכות, גורמים למשפחות מכל המגזרים שחולקים חוויה משותפת - להתאחד ולהסיר מחסומים.

יוסף עיאש, אח במחלקת פנימית ח' שבהכשרתו מתפקד גם כמוהל על פי תקנות האסלאם (צילום: דוברות רמב''ם)
יוסף עיאש, אח במחלקת פנימית ח' שבהכשרתו מתפקד גם כמוהל על פי תקנות האסלאם (צילום: דוברות רמב''ם)

כזה הוא הסיפור שקרה אתמול, של מרוואה מג'לי בת ה-31 מאום אל פאחם, שילדה ברמב"ם את בנה לפני ארבעה חודשים. מצבו הרפואי כפי שאובחן במהלך הלידה, הצריך את אשפוזו בפגייה להמשך טיפול.  

מג'לי, שבנה היה קטן מדי על מנת למול אותו על פי הלכות האסלאם, נאלצה להמתין. במהלך הזמן האחרון, עם התחזקות בנה, עלה הרעיון שוב לביצוע טקס המילה. צוות הפגייה, שבינתיים הפך למשפחה מורחבת עבור האם, התגייס למשימה במהרה.

בית החולים רמב''ם (צילום: שי לוי, פלאש 90)
בית החולים רמב''ם (צילום: שי לוי, פלאש 90)

הצוות, שמשימות מיוחדות אינן זרות לו, חבר למתנדבות עמותת "חיבוק ראשון" ויחד הם עטפו את מג'לי הצעירה, קישטו את מיטתו של העולל בבלונים, הכינו כיבוד ופנו ליוסף עיאש, אח במחלקת פנימית ח' שבהכשרתו מתפקד גם כמוהל על פי תקנות האסלאם. "נרתמתי מיד כששמעתי על הסיפור – לא היה כאן רגע אחד של היסוס" ציין האח. 

האם הטרייה ציינה אף היא, כי הפגייה ברמב"ם מבחינתה זה "בית" שעוטף אותה בהרבה מאד אהבה ולכן כשהחליטה על ביצוע המילה לילד, היה לה ברור שהתהליך הרפואי הזה חייב להיות תחת השגחה של צוות רפואי. ומי אם לא הצוות המשפחתי כאן בפגייה, צוות שנמצא איתה ולצידה, יהיה הראוי ביותר לחגוג זאת יחד איתה.

איריס שטיין, אחות אחראית המחלקה לטיפול נמרץ - ילודים ופגים, הסבירה על הקשר החם שנוצר עם מג'לי: "שהות ממושכת כל כך של אימא כה צעירה במחלקה שלנו הוא לא דבר שאנחנו לא מכירות כאן. למעשה כל הורה הופך כאן לקרוב משפחה, כל שמחה של הורה היא שמחה של הצוות. התגבשנו כולנו כמשפחה אחת. לכן לא הפתיעה אותנו הבחירה של מרוואה לקיים את טקס המילה לבנה בהשתתפות הצוות הרפואי המורחב של היחידה".