מטוס של חברת התעופה "פגסוס איירליינס" שהמריא מקזבלנקה, מרוקו לאיסטנבול, טורקיה, נחתה נחיתת חירום בנמל התעופה של ברצלונה, ספרד, כאשר אישה הריונית העמידה פנים כי היא יולדת. 

על הטיסה היו 228 נוסעים, כשנחיתת החירום בוצעה על ידי הצוות שהיה בטוח כי הנוסעת עומדת ללדת. המטוס נחת בנמל התעופה ג'וזף טאראדלס ברצלונה-אל פראט, ובעוד שהאישה ההרה פונתה מהמטוס על ידי צוותים רפואיים, 27 נוסעים אחרים ירדו מהמטוס ללא אישור ו"ניסו לברוח", כך לפי גורמים רשמיים.

נחתו נחיתת חירום בברצלונה ו-27 נוסעים ברחו (צילום: www.pixabay.com)
נחתו נחיתת חירום בברצלונה ו-27 נוסעים ברחו (צילום: www.pixabay.com)

המשטרה המקומית עצרה 13 מתוכם אך 14 עדיין במנוסה. חמישה מתוך ה-13 שנתפסו, הסכימו לעלות בחזרה למטוס ולהמשיך בדרכם לאיסטנבול. שמונה האחרים הועברו לחקירה וכניסתם לספרד נאסרה. מהרשויות נמסר כי הם צפויים לעלות לטיסה אחרת של חברת "פגסוס איירליינס" אל מחוץ למדינה.

הגורמים לא חשפו את הלאום של הנוסעים הנמלטים, אך ההשערות הן שמדובר במהגרים. האישה נעצרה בגין מטרד לציבור, לאחר שהרופאים שבדקו אותה בבית החולים חשפו כי למרות היותה בהריון, היא כלל לא עומדת ללדת. מקרה דומה כבר קרה בעבר, לפני למעלה משנה, כאשר קבוצה בת 24 נוסעים ברחה גם היא מטיסה שהמריאה מקזבלנקה לאיסטנבול, ונחתה נחיתת חירום במיורקה.