"במקום לבלות שעות ארוכות בישיבה מול הטלוויזיה או המחשב, עודדו את הילדים לשחק במשחקים של פעם – תופסת, מחבואים, קלאס וכל שאר משחקי השכונה", כך ממליץ דני טל, מומחה לפעילות גופנית בשירותי בריאות כללית, לרגל יום המשחקים הבינלאומי שצוין אתמול.

טל מוסיף ומספר על יתרונותיהם הבריאותיים של אותם משחקים מיתולוגיים שעוברים מדור לדור, לגוף ולנפש: לדבריו, תחום משחקי הקפיצה תורם לטיפוח כושר לב־ריאה (אירובי), סיבולת וחוזק שרירי רגליים, שיווי משקל ושמירה על משקל תקין. בין המשחקים הבולטים: קלאס וקפיצות בחבל ובגומייה. משחקי זריקה וקליעה תורמים לשיפור הדיוק בתנועה בתיאום עצבי שרירי (קואורדינציה).

בין המשחקים הבולטים: גולות (ג'ולים, בלורות) וחרצני משמש (גוגואים). משחק בולט נוסף הוא קליעה למטרה באמצעות כדור או אבן. לדברי טל, משחקי כדור גם משפרים את הזריזות ואת חוזק השרירים, בעיקר בפלג הגוף העליון.

משחק נוסף הוא "מחניים הקטן", שבו שני ילדים צריכים להתמסר ביניהם בכדור בלי שהשחקנים האחרים יתפסו אותו, ותוך כדי כך גם לפגוע בכדור ברגלי אחד הילדים ולהוציאו מהמשחק. טל ממליץ גם על משחק של קפיצה מעל כדור שנזרק לעבר קיר וחוזר בתנופה. בנוסף, הוא ממליץ על משחקי תופסת ומחבואים, שתרומתם העיקרית לכושר הגופני היא בפיתוח כושר לב־ריאות, זריזות ומהירות.