זה לא מטוס, זה לא ציפור, זה לוויין עצום שעושה את דרכו לכיוון כדור הארץ והוא צפוי להתרסק במהלך היום (רביעי). בנאס"א הסבירו מה הייתה מטרתו מאז שנשלח לחלל אי שם בשנת 2002, ומתי הוא יצא מכלל שימוש ומדוע.

סוכנות החלל של ארה"ב, נאס"א, דיווחה ביום שני כי חללית Reuven Ramaty High Energy Solar Spectroscopic Imager הידועה גם בשם RHESSI, תצנח לאטמוספירה של כדור הארץ ביום רביעי (היום) לאחר למעלה משני עשורים בחלל.  בעוד שרוב הלוויין צפוי להישרף במהלך המעבר לכיוון כוכב הלכת שלנו, ישנו סיכוי שחלקים מסוימים ישרדו את האטמוספירה. "הסיכוי לפגיעה בבן אדם על פני כדור הארץ נמוך, אך קיים. בערך 1 ל- 2,467", נמסר מנאס"א.

בנאס
בנאס

RHESSI שוגר לראשונה למסלולו בשנת 2002, הוא צפה בהתלקחויות השמש ובפליטות מסה שסייעו למדענים לחקור את הפיזיקה של פרצי הארגיה של השמש. הלוויין תיעד כ-100 אלף אירועי חלל, כך לפי הסוכנות, כמו גם תמונות של קרני גמא. החללית גם סייעה לגילויים הקשורים לצורת השמש ול"גמא יבשתי" ו"הבזק קרני" - התפרצויות המתרחשות בעת סופת ברקים על פני כדור הארץ. הוא הוצא משימוש בשנת 2018 עקב "קשיי תקשורת". במשקל של 270 ק"ג, RHESSI הוא לוויין קל יחסית בהשוואה ללוויינים אחרים ששוגרו לחלל או חזרו ממנו.