רשת החדשות האמריקאית FOX NEWS הודיע אמש על עזיבתו של הכוכב הגדול ביותר שלה, המגיש טאקר קרלסון. ההודעה הגיעה חמישה ימים בלבד לאחר שהרשת אולצה לשלם פיצויים בסך 787.5 מיליון דולר לחברה "דומיניון", בגין דיווחים שקריים בבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2020. כעת, אנליסטים ויועצים ניסו להעריך, להיכן מועדות פניו של קרלסון?

היועץ הפוליטי בן טורפיי הרגיע את מעריציו של קרלסון, והדגיש כי "לא מדובר בסופו של המותג, הוא בוודאי ינחת על הרגליים בסביבה התקשורתית הקרובה". בשיחה עם מגזין "ניוזוויק", הוסיף כי "קרלסון הוא סלב גדול מדי כדי להיעלם". גם רוברט שמוהל, מאוניברסיטת נוטרדאם, אמר כי "האמריקאים יכולים לצפות ממנו להרבה בעתיד, השאלה - להיכן ימשיך? האם בתפקיד מרכזי בתקשורת או יחליט לעסוק באופן ישיר בפוליטיקה השמרנית? אך ללא ספק, הוא יהיה שחקן מרכזי בבחירות לנשיאות ב-2024, מכל צד שיבחר".

טאקר קרלסון  (צילום: רויטרס)
טאקר קרלסון (צילום: רויטרס)

האסטרטג הפוליטי מאק קלינק, העריך כי "הקריירה הארוכה של קרלסון בעיתונות הפוליטית הפכה אותו לאישיות נבונה, אך גם מרושעת ומהירת מחשבה. הוא ימשיך להיות בעל ביקוש גבוה לפרסומות ותוכניות אחרות". כמו כן, אנליסטים נוספים התייחסו למקומו החשוב בחברה השמרנית בארה"ב, והדגישו כי "קרלסון יכול להגיע לכל מקום שהוא רוצה. בכל פלטפורמה שיגיע אליה, היא תהפוך מיד ל'מקום החדש' של השמרנים. טאקר נמצא בפסגה, והוא בהחלט מכיר בערך הפיננסי שהמותג שלו מביא".

קרלסון בן ה-53, הפך לאישיות פופולרית זמן קצר לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016, כשקיבל תפקיד בפריים טיים של רשת פוקס ניוז. בשנת 2022, הפכה תוכניתו Tucker Carlson Tonight לנצפית ביותר בארה"ב, עם ממוצע של 3.32 מיליון צופים, ולאהובה במיוחד בטווח הגילים 54-25. עם זאת, הדרך לפסגה לא הייתה פשוטה. קרלסון החל את הקריירה בשנות ה-90, ככתב בעיתון השמרני Weekly Standard, וכך במגזינים שונים כמו Talk ו-Esquire, לפני שמצא את דרכו בתור מנחה בתוכנית CNN Crossfire.

מאוחר יותר, אף הנחה בפריים טיים ברשת MSNBC הליברלית, והקים את האתר השמרני Daily Cailler. עם זאת, תוכניתו ב-MSNBC, שעלתה לראשונה ביוני 2005, בוטלה פחות משלוש שנים לאחר מכן, עקב רייטינג נמוך. בשנת 2009 הגיע לרשת פוקס ניוז, ותשע שנים מאוחר יותר, החל להנחות את Tucker Carlson Tonight, והשתלט על המשבצת של ביל או'ריילי, שעזב עקב האשמות על הטרדה מינית. תוכניתו של קרלסון הפכה לא רק לנצפית ביותר ברשת, אלא כאמור, בשלב מסוים, גם לנצפית ביותר בארה"ב.

מחאה נגד טאקר קרלסון מול משרדי פוקס (צילום: REUTERS/Shannon Stapleton)
מחאה נגד טאקר קרלסון מול משרדי פוקס (צילום: REUTERS/Shannon Stapleton)

עם זאת, למרות ההצלחה הכבירה ברשת, התוכנית של קרלסון בפריים טיים של פוקס עוררה לא פעם סערות ציבוריות. בדצמבר 2018, אף איבד 26 מהספונסרים הראשיים שלו, לאחר שהתבטא כי "ההגירה הופכת את ארה"ב למלוכלת יותר". בשנת 2021, שוב עורר סערה, כשאירח בתוכנית ספיישל בסטרימינג של פוקס, "פטריוט טהור", שטען כי ההסתערות על הקפיטול היא "מבצע כוזב שבוצע על ידי הממשל בארה"ב". בעקבות כך, שני פרשנים ותיקים של הרשת, ג'ונה גולדברג וסטיבן הייז, עזבו, אך פוקס עמדה שוב לצדו של קרלסון.

המנחה השרמני מתמודד בימים אלו גם בתביעה, בשל הערותיו כנגד חייל מארינס שקלח חלק בהסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר. עורך הדין שמייצג את החייל, שלח מכתב לקרלסון ולרשת פוקס, ובו דרש התנצלות על הרמיזות, כי החייל הוא "סוכן ממשלתי שהושתל בזירה כדי להסית לאלימות". במהלך התוכנית "60 דקות", ששודרה אמש בארה"ב, אמר החייל כי קרלסון "אובססיבי כלפיו", ופונה לכל אמצעי על מנת להרוס את חייו. עורך דינו אמר כי "ההחלטה של פוקס לפטרו עשויה להגן עליה מאחריות על השקרים העתידיים של קרלסון, אך פוקס נשארת אחראית לשקרים שהפיץ בעבר".