ימים ספורים לאחר שהודיע כי יתמודד לכהונה נוספת, התייצב נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בארוחת הערב המסורתית של כתבי הבית הלבן, ולא חסך בבדיחות על עצמו ועל גילו המתקדם, אך גם על פוליטיקאים יריבים ועל התקשורת האמריקאית.

"אני מאמין בתיקון הראשון לחוקה, ולא רק כיוון שחברי הטוב ג'יימי מדיסון כתב אותו", אמר ביידן (80), בהתייחסו לנשיא הרביעי, שמת לפני קרוב ל־190 שנה.

"תראו, אני מבין שגיל זה נושא הגיוני לחלוטין. כולם חושבים על זה, ואני מתכוון ל'ניו יורק טיימס' עם הכותרת 'גילו המתקדם של ביידן הוא סוגיה גדולה'. של טראמפ, עם זאת, לא", הוסיף הנשיא, שגדול בארבע שנים בלבד מקודמו בתפקיד. "אומרים שאני עתיק, אני אומר שאני חכם".

בהקשר לגיל, ביידן גם התייחס לכך שאיל העיתונות רופרט מרדוק, הבעלים של רשת פוקס השמרנית, הוא בן 92. "אתם חושבים שאני לא אוהב את רופרט מרדוק. זה לא נכון", אמר. "איך אני יכול לא לסבול אדם שגורם לי להיראות כמו הארי סטיילס?".

זאת לא הייתה העקיצה היחידה בכיוון של פוקס, שלאחרונה נדרשה לשלם פיצויים של יותר מ־787 מיליון דולר לחברת דומיניון בשל השקרים על זיוף התוצאות בבחירות 2020.

"נהדר לראות את חדשות הכבלים פה הלילה. MSNBC נמצאת בבעלות של NBC יוניברסל. פוקס ניוז נמצאת בבעלות של דומיניון מערכות הצבעה", אמר לקול צחוקם של הנוכחים. "בשנה שעברה הכתבים של פוקס השתתפו כי הם היו מחוסנים. השנה הם פה כי הם לא יגידו לא לארוחה בחינם".

מלבד הבדיחות ביידן התייחס ברצינות גם לחשיבותה של התקשורת. "התקשורת החופשית היא אבן יסוד, אולי אבן היסוד של חברה חופשית - לא האויב", הדגיש, בניגוד מוחלט לעמדות שהביע טראמפ. הוא גם הבהיר כי יילחם להשיב כל אמריקאי שעצור בחו"ל ללא הצדקה, ובראשם העיתונאי אוון גרשקוביץ', שהוריו גם נכחו באירוע. "עיתונאות אינה פשע", אמר.