בכיר במשטר האיראני הגיב הערב (שלישי) לדבריו של הרמטכ"ל הרצי הלוי בדבר תקיפה אפשרית בשטח איראן. בריאיון לאל ג'זירה אמר: "איננו מחרחרי מלחמה, אך על העולם לדעת: אם ישראל תתקוף, לא יהיו לנו קווים אדומים בתגובה".

הרמטכ"ל: "יש התפתחויות שליליות שיכולות להביא אותנו לפעולה באיראן"
נתניהו במסר לאיראן: "ידעו כל אוייבנו - אנחנו מקדימים אתכם בהרבה"

הגורם הבכיר התייחס גם למשבר הפוליטי המתמשך בישראל ואמר כי "ישראל חווה מאבקים פנימיים חסרי תקדים, ומנסה להיראות חזקה על ידי איומים בתקיפה".

מוקדם יותר היום הזהיר הרמטכ"ל הרצי הלוי בכנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן כי "איראן התקדמה בשנים האחרונות בהעשרת באורניום יותר מאי פעם".

"אנחנו בוחנים מקרוב את התחומים האחרים בדרך ליכולת גרעינית, יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק שיכולות להביא לפעולה, לנו יש יכולות. בהבט האזורי, איראן מעורבת בכל עניין מסביב לנו בכל עניין נגדנו בדרקטיבה, בידע, בכסף, כל אוייב שאנחנו פוגשים במדיה כזו או אחרת יש תביעת אצבע איראנית. יש לנו יכולת לפגוע באיראן, אנחנו לא אדישים למה שאיראן ננסה לעשות וגם לאיראן קשה להשאר אדישה לנוכח הקו שאנחנו נוקטים בו", הדגיש בפתח דבריו. 

"צהל נבנה להילחם במלחמות בחצר האחורית של הבית, אנחנו צריכים לבנות את היכולות. איראן היא גדולה, בפי 70 משטחה של ישראל שהיא פורסת את יכולותיה על פני כל השטח, לדעת איפה הדברים, ללמוד לפגוע בכל השטח העצום הזה זה אתגר גדול ממה שעשינו בעבר. המספר החמישי הוא ההזמדנות שלנו. התוצר לנפש של מדינת ישראל הוא כמעט בפי 4 ביחס לזה של איראן, וזו ההזדמנות שלנו האיכות", הוסיף.