העימות בין הטליבאן לאיראן מחריף, כשהיום (ראשון) בכיר בארגון הטרור ששולט באפגניסטן העביר מסר מאיים לטהרן ואמר כי "נכבוש את איראן תוך 24 שעות, אל תבחנו את כוחנו". בתוך כך, הבוקר התחדשו העימותים וחילופי האש בין הטליבאן וכוחות משמר הגבול של איראן. על פי חלק מהדיווחים, כוחות הטליבאן האפגנים הצליחו להשתלט על עמדה בצד האיראני של הגבול. 

האיום מגיע לאחר שחילופי אש התנהלו אתמול בין כוחות איראניים לאנשי הטליבאן בגבול איראן-אפגניסטן, על רקע המתיחות באזור והמחלוקת על שימוש בנהר הלמנד הזורם במקום. על פי הדיווחים, פעיל במשמרות המהפכה נהרג במהלך חילופי האש. במקביל, האיראנים טוענים הצליחו להרוג 12 פעילי טליבאן.

המחלוקת צצה מחדש, בעקבות הסכר שנבנה בצד האפגני, כשלטענת איראן, מגביל את זרימת המים למדינה. במקביל לעימותים, שר החוץ של הטליבאן קיים פגישה עם השליח האיראני לאפגניסטן במטה משרד החוץ בקאבול. 

איראן האשימה את הטליבאן כי הפר את ההסכם שנחתם ב-1973, שקובע כי אפגניסטן תעניק לטהרן 26 קוב מים בשנה. דובר הטליבאן זביהוללה מוג'אהיד ציין כי "קאבול מחויבת למלא את התחייבויותיה", אך הוסיף כי "מפלס המים ירד בתוצאה מהבצורת הקשה" כמו כן, הצהיר כי "ההצהרות האיראניות בלתי הלמות, ועלולות לפגוע ביחסים בין שתי המדינות".

שתי המדינות חולקות גבול משותף לאורך יותר מ-900 ק"מ, אך טהרן אינה מכירה בממשלה שהקים הטליבאן באפגניסטן, לאחר נסיגת הכוחות האמריקאים מהמדינה ב-2021. חברי פלרמנט איראניים שלחו בעבר מסרים מאיימים לכיוון הטליבאן, על רק הסכסוך במקום. חבר הפרלמנט מוחמד סרקזי, אמר כי "אם לא ישחררו את המים, הפליטים האפגנים יגורשו ממחוז סיסתאן ובלוצ'סתאן". 

יחסי איראן–אפגניסטן ידעו עליות ומורדות ובזמן שלטון הטליבאן על אפגניסטן בסוף שנות התשעים, פעולות טרור ממושכות נגד האוכלוסייה השיעית של איראן כמעט הביאה לפלישה של צבא איראן אל תוך אפגניסטן. תוכניות אלו לא יצאו לפועל מעולם עקב הפלישה האמריקאית לאפגניסטן בשנת 2000 ותחילתה של מלחמת אפגניסטן.