משרד ההגנה הרוסי טען הבוקר (שני) כי כוחות הצבא סיכלו מתקפה אוקראינית רחבה בחמישה מוקדים לאורך החזית באזור דונצק, בדרום המדינה, והרגו מאות חיילים אוקראינים. על פי הודעת הרוסים, אוקראינה תקפה באמצעות שישה גדודי טנקים, במיקומים שבהם מוסקבה חשדה כי אוקראינה תנסה להשתלט מחדש על השטחים שנכבשו. 

בהודעת משרד ההגנה הרוסי נכתב כי "בבוקר ה-4 ביוני פתח האויב במתקפה רחבה בחמש מוקדים בדרום דונצק, כשהמטרה היא לפרוץ את החזית בגזרה הפגיעה ביותר. האויב לא השיג את מטרותיו ולא זכה להצלחה". עוד טענו בצד הרוסי, כי 250 חיילים אוקראינים נהרגו, 16 טנקים ועשרות כלי רכב משוריינים הושמדו.

בתוך כך, ברוסיה הזהירו כי ייתכן ואוקראינה פתחה ב"מתקפת הנגד" שלה ציפו זמן מה, כאשר אמש, השלטונות בקייב פרסמו סרטון חדש המרמז על כך. בווידאו מתועדים מספר חיילים אוקראינים חמושים כשהם מצמידים את אצבעותיהם אל שפתותיהם ומבקשים לשמור על שקט. הצילומים שהופקו מציגים גם חיילים רעולי פנים המצביעים על דממה בתוך הרעש של הירי הארטילרי. הסרטון מסתיים בתיעוד של שני מטוסי F-16 הטסים בסמוך אחד לשני. 

על רקע החשש הרוסי והמתקפות האוקראיניות האחרונות באזור בולגורוד, מנהיג צ'צניה, רמזן קדירוב, בן בריתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הציע לשלוח את חייליו לאזור הגבול כדי "להתמודד עם הפלישות לגבולותיה של רוסיה". לדבריו, "אני רוצה להזכיר להם שהמחבלים שפלשו לאזור בולגורוד יכולים היו להיות מטופלים על ידי כוחות של יחידות צ'צ'ניות. בסך הכל, מספר הלוחמים הצ'צנים עומד על 70 אלף איש, והם ממתינים להזמנה". 

אמש, ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, התייחס בריאיון שקיים לרשת CNN, לאפשרות הדרמטית שבה אוקראינה תערוך מתקפה נגד הרוסים, במטרה להחזיר את שטחיה שנכבשו. הוא העריך כי לאחר מתקפה שכזו, אוקראינה תשתלט בחזרה על "טריטוריה משמעותית מבחינה אסטרטגית". הוא ניסה להעריך את המקומות שבהם תתבצע מתקפת הנגד: "זה יהיה תלוי בהתפתחויות בשטח, כשהאוקראינים אכן יתחילו את מתקפת הנגד הזו". סאליבן חזר על הערכתו בנוגע לתוצאות המתקפה: "האוקראינים ינחלו הצלחה במתקפת הנגד הזו".

היועץ לביטחון לאומי לא סיפק לוח זמנים מוערך לקיום של משא ומתן כלשהו, בניסיון להביא את המלחמה לסיומה, אך עם זאת, הדגיש כי "להתפתחויות בשדה הקרב תהיה השפעה גדולה על כל משא ומתן עתידי". הוא הזכיר את דבריו של נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי, לפיהם המלחמה תסתיים בסופו של דבר באמצעות דיפלומוטיה.