ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס מתכנן להגיע ביום רביעי לביקור חריג בג'נין, כך דווח הערב (שני) בסוכנות הידיעות הפלסטינית "צדא ניוז". זאת, מספר ימים בלבד לאחר מבצע "בית וגן", בו פעלו כוחות צה"ל נגד תשתיות הטרור בעיר ובמחנה הפליטים. הביקור מגיע לאחר תקופה ארוכה שבה נראה כי הרשות איבדה את אחיזתה בג'נין ובערים נוספות ביהודה ושומרון.

כמו כן, ביקורו של אבו מאזן צפוי להתקיים על רקע חילוקי הדעות והעימותים בין שירותי מנגנון הביטחון של הרשות לבין ארגוני הטרור השונים. בתוך כך, מאהר אל-אחראס, בכיר הג'יהאד האסלאמי, תקף את הרשות והאשים אותה במעצרים של פעילי ארגוני הטרור. לדבריו, "הרשות ברמאללה לא שינתה את התנהגותה, ולא הפסיקה במסע המעצרים הנרחב נגד לוחמי ההתנגדות, וממשיכה לרדוף אחריהם. הגדה מזהירה כי המשך המעצרים יוביל לפיצוץ פנימי".

ג'נין (צילום:  REUTERS/Raneen Sawafa)
ג'נין (צילום: REUTERS/Raneen Sawafa)

עוד הוסיף כי "המרדף אחר לוחמי ההתנגדות משפיע על הפעילות נגד הכיבוש, שכן הם נכלאים ונלקח מהם הנשק, כשהם סובלים מכפייה ועינויים". לדבריו, "הנשק של ההתנגדות יופנה רק לכיוון הכיבוש", וקרא לרשות להפסיק לאלתר את "הרדיפה אחר לוחמי ההתנגדות, זה לא יעבור בשקט".

אמש, הקבינט המדיני ביטחוני אישר ברוב של שמונה חברים את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו למניעת קריסת הרשות הפלסטינית. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התנגד להצעה, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' נמנע. על פי ההצעה, ההקלות יותנו בשינוי מדיניות מצד הרשות הפלסטינית, "תוך קידום התביעה לחדול מפעילותה נגד ישראל בזירה הבינלאומית המשפטית-מדינית, מן ההסתה במערכות התקשורת והחינוך שלה, מן התשלומים למשפחות המחבלים והרוצחים ומהבנייה הבלתי-חוקית בשטחי C".

ביום שבת האחרון, דיווח עיתון "אילף" הסעודי, מפי בכיר פלסטיני, כי אבו מאזן הורה למנגנוני הביטחון לחזור ולהשליט סדר בג'נין, כולל הוצאת החמושים ובנייה מחדש של העיר מכספי תרומות מאלג'יריה והמפרץ. מוקדם יותר השבוע גורש סגנו של אבו מאזן, מחמוד אל-עאלול, מהלוויה ההמונית בג'נין. ביטוי נוסף לזעם הרב כלפי הרשות הפלסטינית אירע קודם לכן, כשצעירים צעדו לכיוון בניין הממשל בג'נין וצעקו "סוכנים, בוגדים", כשהם מאשימים את הרשות בשיתוף פעולה עם ישראל ותקפו את ההנהגה על כך שמנגנוני הביטחון "התחבאו במהלך הפעולה בג'נין במקום להגן על החמושים והתושבים במקום".