משטרת פקיסטן הודיע היום (שני) כי ארגון דאעש עומד מאחורי פיגוע ההתאבדות שאירע אמש בעצרת פוליטית בצפון-מעריב המדינה, בו נהרגו 45 בני אדם ו-130 נפצעו. הפיגוע אירע בזמן עצרת של מפלגת ג'מיעת עולמא אסלאם-פאזי הקיצונית.

המשטרה במחוז חייבר פחטונחווה שחוקרת את האירוע, שלחה אצבע מאשימה לארגון דאעש והעריכה כי שלוחת הארגון במחוז ח'וראסאן עומדת מאחורי הפיגוע הקשה. זאת, למרות שאף ארגון לא לקח עד כה אחריות. עוד עולה מחקירת המשטרה, כי המחבל המתאבד השתמש בחגורת נפץ במשקל 10 ק"ג, נכנס לאולם והתיישב באחת השורות הראשונות, ואז פוצץ את עצמו. בתוך כך, קצין משטרה מקומי מסר לערוץ Geo TV כי שלושה בני אדם נעצרו בחשד שסייעו למחבל המתאבד.

זירת הפיגוע בפקיסטן (צילום: AFP via Getty Images)
זירת הפיגוע בפקיסטן (צילום: AFP via Getty Images)

הפיגוע אירע בזמן שעשרות תומכים של איש הדת הפקיסטני מאולנה פזלור רחמן, התאספו באולם בסמוך לשוק מחוץ לבירת המחוז. הפיגוע תועד בצילומי טלפון נייד, ומהם ניתן היה להבחין במראות זוועה, כשעשרות הפצועים וההרוגים שרועים על האדמה, וברקע עשן מיתמר מהמקום. היום נערכו במדינה עשרות הלוויות, כשבני המשפחה הגיעו להיפרד בפעם האחרונה מיקיריהם שנהרגו בפיגוע.

ראש ממשלת פקיסטן שהבז שריף גינה את האירוע ואמר כי "האומה הפקיסטנית, סוכנויות האכיפה והחוק, יגנו על העם, ולא יאפשרו לטקטיקה הפחדנית של האויב להצליח". פקיסטן עדה לעלייה בכמות אירועי הטרור, מאז שהטליבאן השתלט על פקיסטן ב-2021, לאחר הנסיגה האמריקאית מהאזור. כזכור, בחודש ינואר האחרון, 74 בני אדם נהרגו בפיצוץ שאירע במסגד בעיר פשוואר, בירת המחוז. בשנת 2014, יותר מ-147 בני אדם, רובם תלמידי בית ספר, נהרגו במתקפה של הטליבאן על בית ספר המנוהל על ידי הצבא בפשוואר.