צעד חריג: קנדה פרסמה היום (רביעי) אזהרת מסע חדשה לאזרחיה הלהט"בים המתכננים לבקר בארצות הברית. "Global Affairs Canada" הזהירה כי חלק מחוקי המדינה עלולים להשפיע על להט"בים בנסיעותיהם, אך לא ציינה באילו מן המדינות. "מדינות מסוימות קבעו מדיניות וחוקקו חוקים שיכולים להשפיע על להט"בים", נכתב בהודעה. "בדקו את החוקים המקומיים והמדינתיים הרלוונטיים".

מקור רוסי טען: "פריגוז'ין חי וזומם נקמה - הכפיל שלו היה על המטוס"
10 סימנים, חלקם מוזרים, שמעידים על כך שאתם חכמים

כשנשאלה מדוע עודכנה ההנחיה, אמרה סגנית ראש ממשלת קנדה כריסטיה פרילנד לכתבים ב"אטלנטיק קנדה" כי הממשלה מעסיקה מומחים "כדי לבחון בזהירות ולפקח אם יש סכנות מיוחדות לקבוצות מסוימות של קנדים ברחבי העולם". היא סירבה להגיב כשנשאלה אם היו דיונים עם הממשל האמריקאי לפני מתן האזהרה.

ההפגנות נגד להט"בים בארצות הברית עלו פי 30 בשנה שעברה לעומת 2017, בעוד צעדים משפטיים להגבלת זכויותיהם נמצאים במגמת עלייה.

דובר מטעם "Global Affairs Canada" הצביע על חוקים בארצות הברית המכוונים לקהילה הטרנסג'נדרית. "מאז תחילת 2023, מדינות מסוימות בארצות הברית העבירו חוקים שאוסרים מופעי דראג ומגבילים את הקהילה הטרנסג'נדרית בהשתתפות באירועי ספורט", אמר לחדשות CBC.

בחודש מרץ חתם מושל טנסי על חוקים שאוסרים מופעי דראג מול ילדים ומגבילים את הטיפול הרפואי לבני נוער טרנסג'נדרים. חודשיים לאחר מכן, מושל פלורידה רון דה-סנטיס חתם על הצעות חוק האוסרות על ילדים לעבור טיפולים רפואיים לטרנסג'נדרים או ללכת למופעי דראג, ומגבילות את השימוש בכינויי גוף בכיתות.

מאות תקנות דומות בנושאי להט"ב הוצעו במדינות המנוהלות על ידי שמרנים ברחבי ארצות הברית. "קמפיין זכויות האדם", הארגון הגדול ביותר שמגן על קהילת הלהט"ב בארצות הברית, אמר ביוני האחרון כי להט"בים אמריקאים עומדים בפני מצב חירום בזמן שמדינות ממשיכות להגביל אותם ולפגוע בהם בחקיקה.
 
ביום שני הושחת ציור קיר בפלורידה שהוקדש לעיתונאית האירית ליירה מקי, שנורתה למוות בשנת 2019. על ציור הקיר צוירו צלב קרס וגרפיטי אנטי-להט"בי.