האסון במרוקו: רעידת האדמה הקשה שפקדה הלילה (בין שישי לשבת) את אזור הרי האטלס שבמרוקו, הובילה למאות הרוגים ומבנים רבים שקרסו. מספר ישראלים שנמצאים במוקד האסון, שוחחו עם "מעריב", וסיפרו על האסון ועל הניסיון מצד הגופיים המקומיים להתמודד עמו. 

"דלתות נפתחו ונסגרו מעצמן": מאות נהרגו ברעידת אדמה במרוקו
נתניהו: "מחזק את ידידינו בני העם המרוקאי בשעתם הקשה"

יוסף, מדריך ישראלי שמתגורר במדינה, סיפר: "לא ישנו בלילה, הייתה רעידת אדמה. לא הבנו בהתחלה מה זה. אחר כך שמענו פתאום רעשים של ריצה ובכי הבנו והבחנו שאנשים בורחים. כך הבנו, ושזה מתחזק. הבתים רעדו, הייתה הרגשה של גלישה, חוסר יציבות כמו אדם שיכור מתנדנד. האורות כבו, בתים נהרסו, אנשים נהרגו. זה אסון גדול, יש המון עיסוק תקשורתי בנושא. ההלם גדול, הבנים שלי מפוחדים, הבת שלי הקטנה בכתה".

עוד הוסיף על החוויה הקשה: "אנשים רבים פוחדים, ונמצאים בחוסר ודאות. זה בשבילנו ממש סימן משמיים. מפחיד, אנשים מקשרים את זה למסורת ולתרבות".

נחמי גייניס, מנכ"לית עמותת איילים שמשלחת מטעמה נמצאת באזור האסון, סיפרה על כך: "הגענו למרקש ביום רביעי. משלחת של 50 חבר'ה, אנחנו באיילים תנועת התיישבות סטודנטיאלית. אנחנו מקימים כפרי סטודנטים מקריית שמונה ועד אילת 1500 סטודנטים סה"כ. מידי שנה אנחנו מוציאים משלחת של מובילי הכפרים למרוקו כדי להכיר וללמוד לעומק את סיפורי הקהילה, המורשת הנפלאה של יהודי מרוקו".

היא תיארה את רגעי הדרמה: "לקראת סיום של ארוחת השישי, חווינו כמו כולם את רעידת האדמה שהיכתה בעוצמה. היינו ממוקמים בתוך בית הכנסת בחלק העתיק של העיר, בחצר פנימית, אז אצלנו לא היו פגיעות בגוף. הייתה כאן תחושה בעיקר של השכנים שגרים כאן מסביב, תחושה חזקה מאוד של בהלה".

כמו כן, סיפרה על הסיוע שהעניקו במקום: "פעלנו לסייע לתינוקות, ילדים ולאמהות כולם נעו לאזור הפתוח במרכז העיר. היינו שם כמה שעות טובות ולפנות בוקר הגענו לבית מלון שפתח את שעריו ואפשר לעשרות תיירים להניח את הראש עם מזרונים ושמיכות, וגם להיכנס לאכול ארוחת בוקר".

"אם יש משהו שהוא באמת מרגש ויוצא דופן זו קבלת הפנים החמה של העם המרוקאי כאן. אנחנו בקשר עם משרד החוץ וכמובן שנשמח לסייע לכל דבר בשיפוץ ובשיקום, אנחנו רגילים להיות בקו החזית", הוסיפה.