ההסכם מגיע בזמן קריטי, כשבמקביל ביידן מנסה להתמודד עם הלחץ מצד סין על תשתיות גלובליות, על ידי הצגת וושינגטון כשותפה ומשקיעה חלופית למדינות המתפתחות בקבוצת G20. ביידן אמר כי מדובר ב"עסקה גדולה" שקשר בין נמלים על פני שתי היבשות ותוביל ל"מזרח תיכון יציב יותר, משגשג יותר ומשולב". עוד הוא אמר על ההסכם כי הוא יפתח "הזדמנויות אינסופיות" לאנרגיה נקייה, חשמל נקי ויחבור קהילות.
ראש ממשלת הודו, רנדרה מודי, אמר: "היום, כשאנחנו מתחילים ביוזמת קישוריות גדולה כל כך, אנחנו זורעים את הזרעים לדורות הבאים לחלום גדול יותר". "העסקה צפויה להועיל למדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית באזור, ותתן תפקיד קריטי למזרח התיכון במסחר העולמי, אמר ג'ון פינר, סגן היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב.
מטרת הפרויקט הינה לקשר בין מדינות המזרח התיכון באמצעות רכבת ולחבר אותן להודו באמצעות נמל, ולסייע בזרימת האנרגיה והמסחר מהמפרץ לאירופה, כך לפי גורמים אמריקאים, וזאת על ידי קיצוץ בזמני השילוח, העלויות והשימוש בדלק. "קישור אזורי מפתח אלה, לדעתנו, הוא הזדמנות ענקית", הוסיף פינר.
בעיני ישראל והמערב, הציר הפרו מערבי בהובלת ארה"ב דוחף את הנושא מול הציר האיראני. איראן מקדמת מסילה מקבילה דרך עיראק, סוריה ולבנון לים התיכון. כשביקר בישראל שר האוצר בממשל טראמפ מנוצין, הוא נפגש עם ישראל כ"ץ והציג לו את התוכנית. מנוצין התלהב ואמר לנתניהו שארה״ב תומכת בתוכנית. גם גיסון גרינבלט, השליח המיוחד של טראמפ, עזר לקדם את הפרויקט.