האנטר ביידן, בנו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הואשם כי החזיק נשק בניגוד לחוק בעת שהיה מכור לסמים — כך לפי מסמכים שהוגשו היום (חמישי) לבית משפט פדרלי במדינת דלאוור. 

מסמכי בית המשפט מראים כי ביידן שיקר כאשר רכש אקדח קולט בחנות כלי נשק בדלאוור באוקטובר 2018. אם יורשע, ביידן צפוי לעונש מרבי של 25 שנות מאסר, כך נמסר בהצהרה של משרד המשפטים. העונשים בפועל על פשעים פדרליים הם בדרך כלל פחות מהעונשים המקסימליים האפשריים.

ביידן הודה בעבר בהאשמות במהלך המשא ומתן על עסקת הטיעון שלא צלחה. על פי תנאי ההסכם, הוא היה אמור להיות מואשם בשני סעיפי עבירות בגין אי תשלום מיסים בזמן ב-2017 וב-2018. בנוסף, הוא גם היה נאלץ להודות בהחזקת נשק בלתי חוקי.

צרותיו המשפטיות של ביידן הצעיר הפכו למכה פוליטית עבור אביו. יו"ר בית הנבחרים בארה"ב, קווין מקארתי, הודיע לפני כיומיים כי הוא יתמוך בהליך הדחה נגד נשיא ארה"ב, קצת יותר משנה לפני הבחירות לנשיאות. מקארתי אותת לאורך זמן מה כי יאשר פתיחת הליך כזה הנוגע לענייניו העסקיים של בנו של הנשיא האנטר ביידן. מקארתי מסר למקורותיו כי הוא מקווה שההליך יתחיל עד סוף חודש ספטמבר. 

מקארתי היה נתון בחודשים האחרונים ללחץ של האגף הימני של מפלגתו לקדם את המהלך, שצפוי להעמיק את הפילוג בקרב חברי הקונגרס שאינם מצליחים להגיע להסכמות על חקיקה שתמנע את השבתת הממשל.