הדירוג שפורסם על ידי US News בחן כמה השפעה יש לכל מדינה בעולם, כמו גם את כוחן הפוליטי, הכלכלי והצבאי ואת מדיניות החוץ וביטחון. מדינות אלו מקרינות את השפעתן על הבמה העולמית. ישראל אמנם ירדה מקום אחד בדירוג העולמי, אך עדיין התברגה למקום מכובד - זאת הרשימה המלאה לשנת 2023.

"שנה חדשה של מאבק": המחאה נגד הרפורמה המשפטית תתחדש בצאת החג
מסר לוושינגטון ולמזרח התיכון: המעצמה שבה יבקר אסד

את המקום הראשון תפסה ארצות הברית, אותה מכנה אתר US NEWS כ"מעצמה הכלכלי והצבאית הדומיננטית ביותר בעולם". האתר ציין, כי החותמת התרבותית של האומה משתרעת על פני העולם כולו. עם זאת, האתר ציין כי הביטחון לאומי של ארה"ב מהווה דאגה, כמו גם החוב שנוצר ממלחמות. ארה"ב מובילה את העולם המפותח במקרי מוות כתוצאה מנשק חם.

במקום השני נמצאת סין. המדינה המאוכלסת ביותר בעולם היא גם הכלכלה השנייה בגודלה בעולם ונשלטת ביד רמה על ידי המפלגה הקומוניסטית. עם זאת, ציין האתר כי החופש הפוליטי נשאר בפיקוח הדוק, ולסין יש כמה מההגבלות ההדוקות ביותר בעולם על השימוש באינטרנט. סין מדורגת באופן קבוע ליד התחתית של הדירוג הבינלאומי לחופש תקשורתי.

רוסיה תפסה את המקום השלישי. האופן שבו רוסיה נתפסת ברחבי העולם בשל הפלישה לאוקראינה, והסנקציות המערביות על הכלכלה במדינה בהחלט השפיעו עליה. עם זאת, ב-US NEWS מציינים כי היא עדיין המדינה הגדולה בעולם מבחינת שטח, והיא גם אחת הכלכלות הגדולות בעולם, הודות להפקת הנפט והגז. האתר גם ציין כי רוסיה היא חברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם וגם לוקחת חלק ב-G20.

הנשיא זלנסקי נפגש עם רבני אוקראינה (צילום :לשכת הנשיא)

גרמניה התברגה למקום הרביעי, אחריה אנגליה למקום החמישי ודרום קוריאה במקום השישי. צרפת הגיעה למקום השביעי ויפן למקום השמיני. סעודיה הגיעה למקום התשיעי. על פי הדירוג באתר, סעודיה היא "ענקית המזרח התיכון", כאשר הרוב המכריע של הקרקע והעושר של חצי האי ערב נמצאים בגבולותיה. עם זאת, האתר ציין כי זהות דתית עזה שולטת במדינה, עם עקרונות של הקוראן, תורות שמרניות וחוק השריעה האיסלאמי הנוקשה בכל היבטי החיים.

ישראל הגיעה למקום 11 המכובד. "למרות גודלה, המדינה מילאה תפקיד משמעותי בעניינים הגלובליים", נכתב באתר. עוד ציינו, כי ישראל בעלת כלכלה חזקה, והיא מהווה משמעות עצומה עבור היהודים בכל רחבי העולם. עם זאת, בדירוג ציינו כי לישראל יש סכסוכים מתמשכים עם הפלסטינים, וכי היא הואשמה בהפרת זכויות האדם. עוד נמסר כי הייצוא העיקרי של ישראל הוא יהלומים, ציוד טכנולוגי ותרופות. ישראל ירדה מקום אחד משנה שעברה, אז דורגה במקום העשירי.