האנטישמיות במוסדות האקדמיים ברחבי צרפת הגיעה לשיאים חסרי תקדים מאז מלחמת העולם השנייה, כך מצביע סקר איחוד הסטודנטים היהודיים והמכון הצרפתי לסקרי דעת קהל.

אנטישמיות שהפכה לשגרה: ארגונים ומוסדות שונים מצביעים על עלייה בתופעה
 
על פי הסקר 91% מהסטודנטים ממוצא יהודי דיווחו כי נפלו קורבן לתקיפות אנטישמיות, אם באופן פיזי ואם באופן מילולי.
91% מהסטודנטים היהודים מייחסים את האנטישמיות לשנאת מדינת ישראל. מנגד, רק 28% מהסטודנטים הלא יהודים סבורים כך. האחרונים נוטים ברובם לייחס את האנטישמיות לתופעה הכללית של גזענות. מבחינה פוליטית, 83% מהנשאלים ייחסו את מעשי האנטישמיות לשמאל הקיצוני, לעומת 63% לימין הקיצוני.

העיתון "לה פריזיאן" הביא את עדותו של סטודנט יהודי במכון היוקרתי למדעי המדינה בשטרסבורג, שהיה קורבן להתעללות סטודנטים ניאו־נאצים. לדבריו, הם ערכו ללא הפרעה טקסי קבלה לסטודנטים חדשים כשהטביעו צלבי קרס על זרועם והכריחו אותם להקשיב לשירי שבח לרייך השלישי ולהשמדת היהודים במחנות. נשיא המכון הוחלף בינתיים, ומחליפו הבטיח שבתקופת כהונתו זה לא יקרה.

על קירות אוניברסיטת פריז 8, הידועה בכינויה סורבון, מרוסס הגרפיטי הנוסטלגי "תחי פלסטין חזרה לשנים 1939־1945".
עורכי הסקר הצביעו על נדידת מוקד האנטישמיות מן הימין הקיצוני בתקופתו של ז'אן מרי לה פן לשמאל הקיצוני של ז'אן לוק מלנשון, שאינו עושה דבר כדי לרסן את ההצהרות והפעולות האנטישמיות של מנהיגים ונבחרים במפלגתו. הדברים הגיעו לשיא הצביעות הפוליטית, כשחברת פרלמנט ממפלגתו, ארסיליה סודאיס, נבחרה לסגנית ועדת החקירה לאנטישמיות, ומיהרה להאשים את ישראל בגירושו של סלאח חמורי, מי שנשפט בישראל על פעילות טרור, במונחים השמורים לגירוש היהודים למחנות השמדה.