נשיא הקונגרס היהודי רון לאודר שיגר מכתב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן וחברי בית הנבחרים של ארה"ב, בה הודה להם על תמיכתם בישראל בזמן המלחמה בעזה.

"מתוקף תפקידי כנשיא הקונגרס היהודי העולמי ובשם מיליוני יהודים ברחבי ארצות הברית ובכל רחבי התפוצות, אני רוצה להודות לך על התמיכה האיתנה והתמידית שלך עבור ישראל ברגע קריטי זה", כתב לאודר, "האירועים הטראומטיים האלה הרעידו את העולם היהודי עד לידי היסוד. כל יום מביא עימו אירועי זוועה חדשים, המבוצעים על ידי ארגון טרור חסר אנושיות.

"אנו מודים גם לכל חברי הקונגרס, מהפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית, שעמדו לצד ישראל דרך תמיכה במימון לכיפת ברזל, ובאמצעות מעשי תמיכה ונחישות המעשה. המשבר הזה הביא להבהרה היכן כל מנהיג עומד בעמדותיו ותמיכתו. זה מעודד שרוב רובם עומדים בתמיכה איתנה עם היהודים והמולדת היהודית בשעה החשוכה שלנו מזה עשורים רבים.ואני אומר, אלה שהתנהגו  בצורה דו־משמעית, ובלתי מתחייבת, נשארו בצד, או עמדו לצד המחבלים, אנו רואים אתכם כמה שאתם.

עוד הוסיף לאודר: "אדוני הנשיא, הבהירות המוסרית שלך בנאומים ההיסטוריים והמכוננים מהבית הלבן, וההחלטיות בקביעת מקומה של ארצות הברית לא רק עם מדינת ישראל, אלא עם העם היהודי, דיברו לעומק של הבנה שמעט מאוד נשיאים הביעו  בעבר. העולם כולו רואה שתמיכה בלתי מעורערת בביטחונה של ישראל והישראלים וגינוי בלתי מסויג של טרור אינם רק עמדות פוליטיות; אלא היסודות של הנהגתה הגלובלית של ארצות הברית. וביחד עם חברים רפובליקנים ודמוקרטים בקונגרס ובבירות המדינה ובערים גדולות ברחבי ארצות הברית, הבטיחו שבנות בריתנו בעיקר באירופה,  יתוודעו להם וילכו ויפעלו בדרך שסללת.

"המנהיגים בישראל הניחו למחלוקות הפוליטיות והאישיות בצד", הוא הדגיש, "כדי להקים ממשלת חירום מאוחדת. זהו צעד חשוב, אשר את כוונתו יש להעתיק גם לכאן. בין אם שמרנים  או פרוגרסיבים, דתיים או חילוניים, עלינו להשיל מעלינו את ההבדלים האלו ולעמוד יחד באחדות איתנה. אין לשכוח  את דברי הנשיא לינקולן, בית המחולק כנגד עצמו  אינו יכול לעמוד. אנו לא עמדנו בפני סכנת נפילה כזו מעל לשמונים שנה.

"אנו מתנחמים בעובדה שכנשיא והמפקד הראשי, אתה ומנהיגים מכל צד פוליטי, נתתם התחייבות נצחית לצרכי הביטחון והבטיחות של ישראל, מה שהם לא יהיו,  ולכל זמן שצורך זה יעמוד קיים, בזמן שהמדינה היהודית נאבקת להגן על עצמה בכל עלות".