"חרבות ברזל": המרכז הרפואי לגליל בנהריה עדכן הערב (שישי) כי הוא משהה עד הודעה חדשה את הכנסת ה-BBC לסיקור בין כותליו. זאת, לאור הביקורת החריפה נגד הרשת הבריטית בעקבות סיקור המלחמה. אנשי הרשת היו אמורים להגיע ולצלם בתוך בית החולים. 

מוקדם יותר, לאחר הביקורת הקשה כלפי ה-BBC, לאור הסירוב לכנות את ארגון חמאס כארגון טרור, מועצת המנהלים של הרשת הודיעה הערב כי לא תשתמש יותר במונח "חמושים" לתיאור הארגון. מועצת המנהלים של תאגיד השידור הבריטי הצהיר כי מעתה יכנו את הארגון כ"קבוצה שהוגדרה על ידי ממשלת בריטניה וגורמים נוספים כארגון טרור" או בשם הארגון - חמאס. 

כאמור, מאז שהחלה המלחמה ברצועת עזה ב-7 באוקטובר, תאגיד השידור הבריטי הכעיס צופים רבים בעקבות הסירוב לכנות את הארגון כארגון טרור. זו לא הפעם היחידה במהלך השבועיים האחרונים שצופים רבים העבירו ביקורת על הרשת, בעקבות סיקור המלחמה. אמש, פרסם תאגיד השידור הבריטי הודעת התנצלות, לאחר שטען במהלך הסיקור שלו על פיצוץ בבית החולים בעזה כי מדובר בתקיפה ישראלית.

בניין ה-BBC (צילום: רויטרס)
בניין ה-BBC (צילום: רויטרס)

"ביום שלישי בלילה סקרנו את הפיצוץ שאירע בבית החולים 'אל-מעמדאני בעיר עזה", נכתב בהודעת ה-BBC, "במהלך הכתבה העברנו ניתוח מיידי בשטח בנושא שהיה סיפור מבלבל ומורכב. תוכנית החדשות הבהירה שוב ושוב כי טרם וידאה מי עומד מאחורי הפיצוץ. הכתב בשטח אמר כי יצרו קשר עם הישראלים והנושא תחת חקירה".

"הכתב הוסיף כי קשה לראות מה יכול להיות באמת הגורם בהתחשב בגודל הפיצוץ, מלבד תקיפה אווירית ישראלית או מספר תקיפות אוויריות", טענו, "לאחר מכן, הסביר הכתב כי מניסיונו בעזה מעולם לא ראה פיצוצים בהיקף כזה שנגרמו מירי רקטות. הכתב הדגיש שוב כי התמונות טרם אומתו. אנו מבינים שגם במצב הזה לא היה נכון לשער כך, למרות שהוא לא דיווח בשום שלב שמדובר במתקפה ישראלית". לסיום הבהירו כי "הסוגיה אינה מייצגת את כל אופן הסיקור של ה-BBC וכל מי שצופה, מאזין או קורא את הכתבות שלנו. כל הצופים יכולים לראות שפירטנו את הטענות של שני הצדדים לגבי הפיצוץ, תוך הצגה ברורה של מי אומר מה".

גם הנשיא הרצוג הצטרף לביקורת על הרשת, ובריאיון ל"דיילי מייל" אמר: "העובדה שהערוץ לא מכיר בחמאס כארגון טרור מחייבת מאבק משפטי ומאבק ציבורי מוחלט. זה לא ייאמן. איזה עוד סוג של עינויים הם רוצים לפני שהם יחליטו שזה ארגון טרור? ראיתי ראשים כרותים, ראיתי תמונות מחרידות, ילדים ירויים וסיפורים כואבים של משפחות שלמות שנמחקו מעל פני האדמה. מה עוד הם צריכים כדי שיודו שיש לנו עסק עם ארגון הטרור הגרוע בעולם?״, אמר הרצוג.