הקרב על דעת הצעירים באמריקה: דו"ח משותף של משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות וארגון 'מוזאיק' מעלה כי בשבועיים האחרונים דווחו 134 מקרים של אנטישמיות בקמפוסים האקדמיים ברחבי ארצות הברית, 45 מהם קרו רק ב-3 הימים האחרונים. בחב"ד דיווחו על למעלה מ-50 תקריות אנטישמיות קריטיות שבטיפולם מאז פרוץ המלחמה ובהלל נרשמו כבר למעלה מ-70 תקריות.

אירוע חריג בארה"ב: סטודנטים יהודים ננעלו בספרייה מפני הפגנת פרו פלסטינים

בין האירועים המרכזיים שדווחו: מרצה אנטישמי באוניברסיטת קורנל הגדיר את הטבח שביצעו מחבלים ארגון הטרור חמאס בחג שמחת תורה בישובי הנגב המערבי כ"אירוע מרגש". באוניברביטת UC Davis בקליפורניה מרצה צייץ שזו העת לאלימות נגד יהודים. באוניברסיטת מישיגן, קרוב ל-1,000 מרצים ואנשי צוות חתמו על מסמך המאשים את ישראל בזוועות של ארגון הטרור חמאס כתגובה להודעת הגינוי של נשיא האוניברסיטה נגד מעשי הטרור הרצחניים ב-7 באוקטובר.

לפיח סקר הלל, 74% מהסטודנטים מעידים כי המלחמה בישראל משפיעה עליהם באופן ישיר, 40% מהסטודנטים ענו שהם לא מרגישים בנח להביע את דעותיהם בכיתה ובקמפוס מאז פרוץ המלחמה ו-1 מתוך 4 ענו שחוו מעשה אלימות או שנאה בקמפוס ב-10 הימים האחרונים. בנוסף 58% מרגישים שאינם נתמכים על ידי האוניברסיטה שלהם.

במקביל, בפעילות משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות וארגון 'מוזאיק', בשיתוף הלל, חב"ד ועולמי, נמנעו עשרות אירועי BDS בקמפוסים.

הארגון האנטי ישראלי SJP (סטודנטים למען צדק בפלסטין) ניסו להעביר החלטה במועצת הסטודנטים באוניברסיטת URI המגנה את ישראל, אך היא נמנעה על ידי החלטה אחרת שעברה ברוב קולות קובעת כי לרוב חברי מועצת הסטודנטים אין מספיק ידע כדי לקבל החלטה על האירועים בישראל.

סטודנטים יהודים נעולים בספריה במכללת קופר (צילום: מתוך טוויטר)
סטודנטים יהודים נעולים בספריה במכללת קופר (צילום: מתוך טוויטר)


באוניברסיטת מישיגן סטייט הצליחו הפעילים למען ישראל לרכך את ההחלטה האנטי ישראלית כך שלא מופיע גינוי לישראל אלא הודעת השתתפות בצער על אובדן חיי אדם בשני הצדדים. באוניברסיטת קורנל נמנעה לחלוטין העברת החלטה אנטי ישראלית זה השבוע השני.

הארגונים היהודיים הפועלים בקמפוסים בארה"ב יחד עם הסטודנטים הפעילים למען ישראל התגייסו למאמצי ההסברה של משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות ומהווים "כוח אש" קדמי ברשתות החברתיות והקבוצות הפנימיות של האוניברסיטאות בכדי להסביר את העמדה הישראלית ולספר לצעירים בארה"ב את האמת על מה שהתרחש בטבח ב-7 באוקטובר.

במפגן רב עוצמה של אחדות וסולידריות נערכו למעלה מ-300 מפגני תמיכה בישראל, החל מאירועים קטנים של עשרות משתתפים ועד אירועי ענק בהשתתפות אלפי סטודנטים יהודים. על פי ההערכות, החל מפרוץ הלחימה השתתפו באירועים השונים כ-100,000 משתתפים.

בשבוע החולף התקיים אירוע "שבת 1000" – ארוחת השבת הגדולה ביותר בחוף המערבי עם השתתפות משוערת של למעלה מ-1,000 תלמידים וחברי קהילה. בנוסף חב"ד ארגנו 818 ארוחות שבת "אחדות ישראל" בקמפוסים, ערכו שיחת זום בשיתוף 127 בתי חב"ד. בארגון עולמי יצאו ביוזמה של "אמץ חייל" - בה תלמיד עולמי בחו"ל מתפלל עבור חייל בוגר עולמי הנמצא בחזית.

''מפחדים להסתובב עם סממנים יהודים'' (צילום: באדיבות המצולם)
''מפחדים להסתובב עם סממנים יהודים'' (צילום: באדיבות המצולם)

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי: "אל מול החושך הרצחני של ארגון הטרור חמאס יש לנו את הסטודנטים היהודיים בארה"ב שהם קרן אור באפלה. העם היהודי כולו מאוחד במאבק נגד תומכי הטבח הזוועתי ביהודים ביום שמחת תורה. ההיסטוריה עוד תשפוט את אלו שגם מול אכזריות בלתי אנושית כלפי ילדים וקשישים חסרי ישע, לא ידעו להבדיל בין טוב ורע".

מנכ"ל משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות אבי כהן סקלי: "הצעירים היהודים שמהווים בימים אלו את כוח האש הקדמי שלנו אל מול ניסיונות חמורים להכחיש את זוועות הטבח שביצע ארגון הטרור חמאס בעם היהודים, מוכחים לנו פעם נוספת שנצח ישראל לא ישקר. יחד עם ארגון 'מוזאיק' משרדנו ימשיך ללוות את העם היהודי בתפוצות, גם בשגרה וביתר שאת בימי חירום ומלחמה".