מטיילים ישראלים שנמצאים בימים אלה בבוליביה, עשויים לעזוב בימים הקרובים את המדינה, על רקע הודעתה אמש (שלישי) על ניתוק הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל בעקבות "הפשעים נגד האנושות" שהיא מבצעת לטענתה בהתקפותיה ברצועת עזה.

אמריקה הלטינית נגד ישראל: מדינות נוספות מנתקות את קשריהן
בכיר איראני: "אם המלחמה תימשך, לא יישאר שום דבר מישראל"

עוד לפני ההודעה של ממשלת בוליביה, חזרו מטיילים ישראלים רבים מרחבי דרום אמריקה, בשל גיוסם לשירות מילואים וכעת מסתמן שגם העשרות שעוד נותרו במדינה, יעשו בקרוב את דרכם ארצה.

"זה 'קצת' מוזר שיצאה כזאת הודעה כי אין יחסים כבר 15 שנה", אמר הרב איציק קופצ'יק, שליח חב"ד בבוליביה למעריב. "היחסים היו מוקפאים וייתכן שעכשיו ינותקו. עדיין אין לנו מידע מה זה אומר בפועל.

"כואב הלב שבוליביה, מדינה אחת מהיחידות שקלטו יהודים בזמן השואה, הולכת כעת יד ביד עם הנאצים של דורנו. כאן בבית חב״ד מתחילת האירועים, הוספנו בביטחון הפיזי ובביטחון הרוחני". 

עוד הוסיף כי "בימים אלה, התקנו מצלמות אבטחה, אזעקה, ואמצעי מיגון נוספים על מנת שכל יהודי שמגיע ירגיש בטוח. יחד עם זאת, הוספנו כמובן בשמירה הרוחנית עלינו ועל החיילים בישראל. על ידי בדיקת המזוזות וקניית אות בספר תורה מיוחד לזכותם. ובכלל בהוספה בתורה ומצוות וביטחון בה' עבודה". 

לדברי הרב: "פנו אלינו יהודים מהקהילה וגם המון אנשים מהעולם, שביקרו אצלנו בעבר לשאול אם אנחנו נעזוב בעקבות האירועים. ענינו להם שתפקידנו לעזור לכל יהודי בכל זמן ובכל מצב. וכמו שנשארנו פה במהלך הקורונה, נמשיך עם הפעולות הנפלאות פה כל עוד יש יהודים שזקוקים לנו או מטיילים שמגיעים כדי לקבל תמיכה נפשית, להתחזק ולהתעודד, אנחנו כאן בשבילם".

ממשרד החוץ נמסר מוקדם יותר כי "החלטת ממשלת בוליביה לנתק את יחסיה עם ישראל היא כניעה לטרור ולמשטר האייתולות באיראן. בצעד זה ממשלת בוליביה מיישרת קו עם ארגון הטרור חמאס שרצח למעלה מ-1,400 ישראלים וחטף 240 איש בהם ילדים, נשים, זקנים ותינוקות. ישראל מגנה את בוליביה על התמיכה בטרור ועל הכניעה למשטר האיראני המעידות על הערכים שמייצגת ממשלת בוליביה. מאז חילופי השלטון בבוליביה היחסים בין המדינות היו ממילא ריקים מתוכן".