משלחת לשכת עורכי הדין, מטה החטופים לפריז, ושגרירות ישראל בצרפת קיימו אמש (רביעי) מסיבת עיתונאים בהשתתפות כל כלי התקשורת המרכזיים בצרפת: ״נשמיע בכל מקום את זעקת החטופים״.

עשרות מחבלים חוסלו בקרבות בתוך רצועת עזה; תשתיות טרור הושמדו
ראש אמ"ן לשעבר: "נתניהו לא ממוקד בלחימה אלא בהישרדות"

במסיבת העיתונאים לקחו חלק אלון אדר ואדווה אדר מזרחי, אילת בן נון ודניאל טולדנו, בני משפחות החטופים. לצידם השתתפו ונשאו דברים ראש לשכת עורכי הדין עו"ד עמית בכר שמוביל את המשלחת עם ממלאת מקום ראש הלשכה עו״ד תמי אולמן, יו״ר מחוז דרום עו״ד אלעד דנוך ועו״ד איתן אפשטיין. 

במהלך מסיבת העיתונאים תקף ראש הלשכה עו״ד עמית בכר בחריפות את חוסר הנחישות של הצלב האדום לדרוש בצורה נחרצת מהחמאס לאפשר את ביקורי החטופים בעזה. 

לאחר מכן, ערכה המשלחת כנס תמיכה בישראל בבית הכנסת הגדול בהשתתפות חברי הקהילה היהודית בפריז וגורמי ממשל בעיר, במהלכו נשאו דברים חברי המשלחת ובהם יו״ר מחוז דרום עו״ד אלעד דנוך שהציג את תמונתם של עו״ד עמית סוסנה שנחטפה לעזה ושל עו״ד שרון רחמני שנפלה באירועי הטרור וסיפר את סיפורם האישי. 

אירועים אלו מתקיימים לצד מרתון פגישות של חברי המשלחת שנערכו מתחילת השבוע במטרה לייצר תמיכה בינלאומית רחבה להשבת החטופים ומתן לגיטמציה בינלאומית לפעילות הביטחונית של ישראל. 

בין השאר, קיימה המשלחת פגישה עם ג'ולי קורטרייר נשיאת לשכת עורכי הדין בפריז וחברי הנהלת הלשכה הצרפתית ועם מתיאס קורמן מזכ"ל ארגון ה-OECD. 

בנוסף, נפגשה המשלחת עם סגני ראש עיריית פריז בבניין העירייה. באירוע זה ממלאת מקום ראש הלשכה עו"ד תמי אולמן פירטה את התחושות הקשות של אזרחי ישראל מול אדישות חלק ממדינות העולם על פשעי המלחמה ורצח העם שהתחוללו ב-7 באוקטובר. מול בניין העירייה הוחלט להציב שלט בו כתוב כי עיריית פריז קוראת לשחרורם המיידי וללא תנאים של החטופים המוחזקים בידי חמאס בנוסף לתמונות החטופים.

פגישה נוספת התקיימה עם ראשי ארגונים ועורכי דין צרפתיים העוסקים במאבק באנטישמיות ומלחמה בטרור ודה-לגיטימציה של ישראל. בנוסף, באירוע אחר התקיים דיון מיוחד בנושאי פשעי מלחמה שהוביל התובע הכללי של אוקראינה אנדריי קוסטין, בו הוא הביע תמיכה בעמדה הישראלית וקרא לכל ראשי ארגוני עורכי הדין הבינלאומיים להתגייס למאמצים להצלת החטופים. היום תמשיך המשלחת בפגישות מרתוניות עם גורמים בכירים בעולם המשפט ותיערך לקראת ההשתפות בכנס הבינלאומי המרכזי של כל ראשי לשכות עורכי הדין בכל רחבי העולם, במטרה לגייס את הקשב והתמיכה הרחבה ככל הניתן, במדינת ישראל ובפעילותה.

את המשלחת תומכת ומלווה שגרירות ישראל בפריז בראשותה של הצירה רונית בן דור והצוותים המקצועיים.