המלחמה בעזה עוררה גל אנטישמיות, חסר תקדים בגילוייו האלימים, ברחבי העולם המערבי.

כלום לא השתנה: מנהיגי יהדות ארה"ב הם שותפים על אמת | דעה

בצרפת ממשיכה לעורר זעזוע פרשת תקיפתה של אישה בת 30 בדירתה בעיר ליון. על פי עדותה, אלמוני רעול פנים ולובש שחורים, צלצל בפעמון דירתה בעיר ליון, אמר לה שלום כשפתחה, דקר אותה פעמיים בבטנה ועזב את המקום כשהוא משאיר את הסכין בגופה.

האירוע הגיע על רקע מקרים מזעזעים יותר ויותר בכל רחבי צרפת, של תקיפות פיזיות ומילוליות, ברחוב, בבתים, אבל גם ברשת.דוגמנית צמרת ממוצא ערבי תהתה באינסטגרם בתגובה לסיפור התינוק מעוטף עזה שהושלך לתוך תנור, כי "איש לא שאל האם צלו אותו עם מלח או עם פלפל". על חנות בפריז נרשם "אסור ליהודים", כמו בתקופה הנאצית. יהודים הותקפו פיזית ברחוב. ברובע ה־12 בפריז שברו את אפו של בחור יהודי שישב בבית קפה. בשכונת רוני סו בואה נשדדו חפצי ערך מאדם שתוקפיו הכו אותו בפניו וקראו לעברו "יהודי מלוכלך".

יועצת נשיא ארה"ב למלחמה באנטישמיות דבורה ליפסטאדט אמרה ל"מעריב" כי יש צורך בחקירה בלתי תלויה כדי לברר מי יזם את התקיפה האנטישמית בשדה התעופה הרוסי במחצ'קלה.

הפגנה פרו פלסטינית בלונדון (צילום: רויטרס)
הפגנה פרו פלסטינית בלונדון (צילום: רויטרס)


לדבריה, אין ספק שהפורעים נהנו מחסות שלטונית כלשהי והביעה דאגה לגבי הסלמה באנטישמיות ברוסיה. שרת הפנים של בריטניה סואלה ברוורמן אמרה בראיון לסקיי ניוז, כי אין דרך אחרת לתאר את המצעדים שבהם נשמעות קריאות ג'יהאד מלבד מצעדי שנאה. ברוורמן התייחסה להשחתת אנדרטאות במהלך ההפגנות ואמרה כי כל מי שישחית אנדרטה מוכרח להישלח באופן מיידי למאסר.

ברשתות הופץ סרטון המציג מספר פסלים ואתרים בוושינגטון הבירה שהושחתו במהלך הפגנה פרו־פלסטינית. בין הפסלים נראה פסלו של בנג'מין פרנקלין כשעל ראשו הונחה כאפייה, אנדרטאות שעליהן רוססו כתובות לשחרור פלסטין, והנפת דגלי פלסטין.

הפגנה פרו פלסטינית בברוקלין (צילום: רויטרס)
הפגנה פרו פלסטינית בברוקלין (צילום: רויטרס)


בעקבות ההפגנות בברלין ובאסן, קראה המועצה המרכזית של יהודי גרמניה לממשלה להמשיך לאסור פעולתם של ארגונים פרו־פלסטיניים.