הרב הראשי גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה, נפגש הבוקר (שני) עם האפיפיור פרנציסקוס בקריית הוותיקן ברומא כדי לדון באלימות המתמשכת בישראל, בסוגיית החטופים ובעלייה המטרידה של הפגנות אנטישמיות ברחבי היבשת.

"יהודים מלוכלכים": גל אנטישמיות חסר תקדים ברחבי העולם

עם החדשות האחרונות על אלימות בדאגסטן והתקפות על בתי כנסת ברחבי אירופה, התפשטות ההתנהגות האנטישמית "גונתה בחריפות" על ידי האפיפיור, שהדגיש זמן רב את הערך של יחסיו עם ה-CER (התאגדות הרבנים האירופאיים) והוקיע את האלימות האנטישמית של כל סוג.

בפגישתם, הציג גולדשמידט לאפיפיור מכתב ממשפחות החטופים והאפיפיור שיתף בדחיפות של החזרת בני הערובה למשפחותיהם. לאחר מכן, הם דנו ברעיונות ובמחשבות חדשות בנוגע לפתרון מצב בני הערובה הנוכחי.

כזכור, משפחות החטופים פנו לאפיפיור פרנציסקוס במכתב בקשה להתערבותו בסוגיית החטופים והנעדרים הישראלים בעזה.

בפתח הדברים נכתב: "אנו כותבים כדי לבקש את התערבותכם האדיבה והחומלת במשבר ההומניטרי הקשה ביותר בו היו מעורבים 242 בני ערובה ישראלים בעזה. אנו בני משפחתם של האזרחים והחיילים הישראלים החטופים המוחזקים כבני ערובה על ידי חמאס מאז יום שבת, 7 באוקטובר 2023".
 
"מקום הימצאם ומצבם של בני הערובה הללו נותרו לא ברורים, וגורמים לסבל עצום. לקול המוסרי שלך, הקדושה, יש השפעה רבה ובנסיבות קשות אלו אנו מצפים להנחייתך ולתפילותיך לתוצאה מהירה וחיובית. האכזריות של חמאס הביאה לטבח של למעלה מ-1400 ישראלים, שרבים מהם קרובי משפחה שלנו ומהקהילות שלנו.  עלינו להציל את מי שעדיין ניתן להציל ואנו מבקשים בכבוד את עזרתכם המיידית בבירור גורלם של בני משפחתנו ובעזרה להבטיח את שחרורם המיידי".
 
"כמנהיג דתי ורוחני ייחודי בעל שיעור קומה מוסרי המשפיע על מיליארדי אנשים ברחבי העולם, אנו מאמינים שקדושתך יכולה לסייע להחזיר אלינו הביתה את כל בני משפחתנו האהובים שנחטפו. אנחנו עוברים סיוט. כפי שאתה ללא ספק מודע, הזמן הוא המהות, שכן עם כל שעה שעוברת מצבם של בני הערובה מתדרדר.  רבים מהם פצועים, יתכן מאוד סובלים מעינויים, וחלק גדול מהם דורש טיפול רפואי דחוף".
 
"קדושתך, תמיכתך וקריאה הומניטארית לשחרורם ישאו מסר רב עוצמה של תקווה ושלום לעולם.  אנו פונים אליכם כדי להפעיל את השפעתכם על מנהיגי המדינות הרלוונטיות במזרח התיכון ומחוצה להן שיש להן מנוף על חמאס, כדי להביא לשחרור מיידי של האזרחים הישראלים והזרים המוחזקים כבני ערובה בעזה, כך שהם  יכול לחזור הביתה בריא ושלם בהקדם האפשרי".
 
"אנו קוראים בכבוד לקדושתך להשתמש בהשפעתך על ה-ICRC כדי להגביר את מאמציו להשיג סימן חיים מהבני ערובה ללא דיחוי, ולהשיג גישה מיידית לכולם על מנת לספק להם את כל צרכיהם הרפואיים. אנו מצטרפים יחד בתפילה לשלומם, לשלומם ולחזרתם הבטוחה של אנשים אלה, מתוך אמונה שמעמדך המוסרי והדתי הייחודי יסייע להקל על הטרגדיה הזו", כתב המטה בסיום הדברים.