נשיאות צרפת מסרה כי במהלך שיחתם של נשיא צרפת עמנואל מקרון ובנימין נתניהו, מקרון הפנה את תשומת לבו של ראש ממשלת ישראל לסיכונים ההומניטריים ולנפגעים האזרחיים הרבים מדי במהלך הפעולות הצבאיות ברצועת עזה, כך לדבריו.

נשיא צרפת מקרון: "על ישראל להפסיק להרוג נשים ותינוקות ברצועה"

מקרון הזכיר את הצורך המוחלט להבחין בין הטרוריסטים לאוכלוסייה האזרחית ולספק הגנה יעילה לאזרחים. לנוכח הצרכים החיוניים בעזה נשיא צרפת חזר על החשיבות בהפוגה הומניטרית מיידית שתוביל להפסקת אש והציג את פעולתה של צרפת בנדון. ראש ממשלת ישראל חזר על תמיכתו בהגברת הסיוע ההומניטרי הצרפתי לאזרחי עזה.

נשיא צרפת הביע באזני נתניהו דאגה רבה בנוגע לעלית מקרי האלימות נגד אזרחים פלסטינאים בעזה - וגינה אותם. הוא עמד על כך שצריך לעשות הכל כדי למנוע את הרחבת מעשי האלימות הללו ולשמור על השקט.

לפי נשיאות צרפת, מקרון ונתניהו דנו בשיחתם אמש (ראשון) במצב החטופים בעזה ובהליכים המתרחשים עכשיו והתגייסותם של השותפים הנוגעים בדבר כדי להשיג את שחרורם המידי של כל החטופים. מקרון הזכיר כי שחרור החטופים מהווה קדימות מוחלטת עבור צרפת. מקרון חזר על זכותה של ישראל להתגונן ועל הסולידריות בין צרפת וישראל במלחמה בטרור. הוא סיפר על הצעדים והמגעים הנמשכים עם השותפים הבינלאומיים כדי לענות על האתגר שמציבים חמאס וקבוצות טרור אחרות באזור.

במסגרת הדיון במצב באזור, הזכיר מקרון את החיוניות להימנע מכל הרחבה של הסכסוך - במיוחד ללבנון. מקרון קיים בימים האחרונים מגעים עם מנהיגי לבנון והביע את רצונו להיות מעורב בכל המאמצים שנועדו לפתור את המשבר הפוליטי במדינה. הוא קרא בתוקף לאיראן ולכוחות הכפופים לה, במיוחד לחיזבאללה, להתרחק מכל מעורבות בסכסוך.

היום (שני), ייוועד נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין עם מקרון בפריז, כשבמרכז השיחה המצב המתוח מול לבנון וחיזבאללה. לבסוף, מקרון חזר על הצורך לפתוח אופק מדיני - והודיע כי הוא זמין לתרום לכך יחד עם כלל השותפים. הוא הדגיש כי רק פתרון של שתי מדינות יאפשר יציבות במזרח התיכון.