ערב העסקה לשחרור החטופים: 70% מהאמריקאים בעד הפסקות אש קצרות טווח, רק 20% מהאמריקאים סבורים כי יש להפסיק מיידית את פעולות האיבה, כך עולה מסקר שערכו הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה.

רה"מ השוודי אמר ש"לישראל יש זכות לבצע רצח עם" - ואז הגיע טוויסט
ה"תא" החשאי, הלחץ של ביידן והפגישה בקטאר: כך נחתמה עסקת החטופים, שלב אחר שלב

סקר חדש שערכו הפדרציות היהודיות בארה"ב מגלה הערב נתוני תמיכה חד משמעיים בצעדי ישראל כאשר 72% מהצבור האמריקאי, ואחוז דומה מהקהילה היהודית תומכים בהפסקות אש קצרות טווח, לטובת שחרור החטופים. 

עוד עולה מהסקר כי בנוגע להפסקות אש ארוכות טווח, רק 20% מהאמריקאים סבורים כי על שני הצדדים להפסיק מיידית וללא תנאי את פעולות האיבה, ובקרב יהודי ארה"ב, התמיכה נמוכה במיוחד ועומדת על 16% בלבד. 

מפגן התמיכה בישראל בוושינגטון (צילום: בר שפר)
מפגן התמיכה בישראל בוושינגטון (צילום: בר שפר)

76% חזקים מהאוכלוסייה הכללית ו-91% מכריע מיהודי ארה"ב אומרים שלישראל יש זכות קיום כמדינה יהודית. רק 13% מכלל האמריקאים ו-4% מיהודי אמריקה אמרו שלא (השאר אמרו שהם לא בטוחים או לא יודעים).

המלחמה בין ישראל לחמאס השפיעה עמוקות על הקהילה היהודית האמריקאית, 88% מהם אומרים שהם מושפעים רגשית מהמלחמה, כולל 57% שנפגעו "הרבה".

מימי קרביץ, מנהלת האימפקט והצמיחה הראשית של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה: "הרוב המכריע של האמריקנים מבינים שסיום הלחימה חייב להיות קשור לשחרור בני הערובה והפיכת ישראל לבטוחה יותר על ידי סילוק חמאס מהשלטון, הבנת ההשקפות הבסיסיות והרווחות הללו היא קריטית עבור קובעי המדיניות שלנו כשהם פועלים לייצג את קהילותיהם".